تنها مدال‌آور تاریخ بوکس ایران در گفت‌وگو با پانا

دانیال شه‌بخش: از دل محروم‌ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم

وقتی داور یک چهارم نهایی دستم را بالا برد از ته دل اشک ریختم/ به خاطر حرکاتی که در رینگ داشتم به من جادوگر بوکس جهان گفتند

تهران (پانا) - تنها مدال‌آور تاریخ بوکس ایران که چند روز پیش تاریخ‌سازی کرده بود از انگیزه بالای خودش و هم تیمی‌هایش برای درخشش در بازی‌های آسیایی 2022 و المپیک 2024 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دانیال شه‌بخش:  از دل محروم‌ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم

دانیال شه‌بخش در گفت‌و‌گو با پانا، درباره سطح مسابقات جهانی و کسب نخستین مدال جهانی تاریخ بوکس ایران بعد از 84 سال گفت: « مسابقات جهانی از سطح بالایی برخوردار است و تقریباً همه می‌دانند بعد از المپیک این رقابت‌ها مهم‌ترین مسابقه برای هر ورزشکار است، من برای نخستین بار حضور در المپیک را که آرزوی هر ورزشکاری است تجربه کرده‌ام و با وجود امکانات محدود و شرایط سختی که در سیستان و بلوچستان داشتیم اولین المپین این استان لقب گرفتم. آرزو داشتم در المپیک به مدال برسم که مصدومیت مانع شد اما تمام هدفم این بود در جهانی این رویا را محقق کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستم برای نخستین بار در تاریخ بوکس ایران در مسابقات جهانی مدال‌آور باشم و از دل محروم‌ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم. زمانی که داور یک چهارم نهایی دستم را به‌عنوان فرد پیروز بالا برد از ته دل اشک ریختم. چون برای رسیدن به این مدال تلاش کردم و خدا را شکر می‌کنم برای اولین بار برای کشور و استانم افتخارآفرینی کردم. »

وی ادامه داد: « در این مسابقات به خاطر جوایزی که اعطا می‌شد، سطح رقابت‌ها بالا بود و همه تلاش می‌کردند تا به این مدال ارزشمند برسند. من با کمترین امکانات توانستم در این رشته برای نخستین بار افتخارآفرینی کنم. کسانی که ورزش بوکس انجام می‌دهند می‌دانند برای این رشته باید امکانات اولیه را داشته باشد، اما متاسفانه در استان ما توانایی مالی وجود ندارد که بتوان با کمترین دغدغه تمرین کرد. قطعاً با این مدال، بسیاری از هم استانی‌هایم به سمت ورزش خواهند آمد تا مثل دانیال شه‌بخش در جای جای دنیا پرچم ایران را به اهتزار در بیاورند. »

دارنده اولین مدال جهانی بوکس ایران در مورد شرایطش پیش از اعزام به جهانی اظهار کرد: « من قبل از مسابقات جهانی در المپیک حضور پیدا کرده‌ بودم؛ شرکت در این رقابت‌ها برای هر ورزشکاری یک افتخار محسوب می‌شود و بنابراین من با حضور در المپیک، با یک اعتماد به نفس بالایی در جهانی شرکت کردم و اصلا به شکست فکر نکردم. هر شب رویای کسب سکو را می‌دیدم و خوشحالم که بالاخره این رویا محقق شد. من اگر مصدومیت گریبان‌گیرم نمیشد قطعا می‌توانستم در فینال هم حضور پیدا کنم. متأسفانه مصدومیتم به عصب نزدیک بود و همین موضوع باعث شد تا هیچگونه شانسی برای حضور در دیدار نیمه‌نهایی و مبارزه مقابل بوکسور ازبک را نداشته باشم. »

شه‌بخش در واکنش به عنوان جادوگر که برایش در نظر گرفته شده، گفت: « من به خاطر یک سری حرکاتی که در رینگ انجام دادم مورد توجه داوران و هیئت‌ژوری قرار گرفتم و فکر می‌کنم به همین خاطر به من لقب جادوگر را دادند. کسانی که این لقب را به من دادند، لطف دارند. همه بوکسورهای ما خوب هستند و از کسب این لقب خیلی خوشحال هستم. مدال جهانی من باعث شد این باور در بین بوکسورها و مسئولان ورزش ایران نقش ببند که در بوکس توانایی کسب مدال داریم ولی باید کمی بیشتر به ما توجه کنند و در بازی‌های برون مرزی حضور داشته باشیم. ما تا حدودی می‌توانیم با تمرین در ایران آماده شویم و برای پیشرفت بیشتر نیاز داریم با بوکسورهای مطرح دنیا مبارزه کنیم. ما از بوکسورهای خوب جهان چیزی کم نداریم و تنها نیاز به مبارزه بیشتر داریم و به قول معروف باید تنمان به تن بوکسورهای مطرح دنیا بخورد و تجربه کسب کنیم. »

ملی‌پوش بوکس کشورمان همچنین در مورد نقش علیرضا استکی در این موفقیت عنوان کرد: « فدراسیون بوکس برای ما سنگ تمام گذاشت و استکی برای ما مثل یک برادر و یک رفیق است که زحمت زیادی می‌کشد تا کمبودی را احساس نکنیم. این رفتار به عنوان یک مربی برای ما لذت بخش است. به عنوان یک خانواده و تیم این پیروزی بزرگ را کسب کردیم. مطمئن هستم در رقابت‌های مانند بازی‌های آسیایی و المپیک آینده افتخارات بیشتری کسب خواهیم کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار