با حضور وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن پروژه ۹۶ واحدی سمنان آغاز شد

سمنان (پانا) - صبح امروز، طی مراسمی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با همراهی سرپرست فرمانداری این شهر و مسئولان شهرستان، عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن پروژه ۹۶ واحدی سمنان در پنج بلوک چهار طبقه آغاز و مراسم کلنگ زنی این مجموعه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن پروژه ۹۶ واحدی سمنان آغاز شد

این طرح قرار است در پنج بلوک چهار طبقه روی همکف هشت واحد ساخته شود که مساحت کل آن چهار هزار و ۶۳۶ متر مربع خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین شب گذشته ۱۰ کیلومتر از باند دوم مسیر ۲۷ کیلومتری سمنان-فیروزکوه را افتتاح کرد که باید گفت برای افتتاح ۱۰ کیلومتر قطعه اول باند دوم محور سمنان به فیروزکوه ۳۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان با۲۱۰ میلیارد ریال تکمیل شود

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان تامین شد و این طرح باید به سرعت تکمیل شود.

رستم قاسمی، در بازدید از طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی شهر سمنان در قالب سفر دولت سیزدهم به استان افزود: با توجه به تامین منابع مالی و رفع مشکلات اعتباری، با توجه به طولانی شدن مدت پروژه، این طرح هر چه سریع تر و تا پایان سال به اتمام برسد.

وی در جریان نهمین سفر رییس جمهوری شب گذشته وارد استان سمنان شد و امروز ضمن بازدید از طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان، بر اتمام پروژه با توجه به تخصیص منابع مالی جدید تاکید کرد. پیمانکار پروژه نیز از بهره برداری طرح در هفته دولت سال آینده خبرداد.

گفتنی است؛ تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان یکی از مطالبه‌های مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی بزرگ سمنان به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران-مشهد و تسهیل در رفت و آمد کارگران و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی تولیدات واحدهای تولیدی است.

آزادراه حرم تا حرم یک پروژه ملی است

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه پروژه آزادراه حرم تا حرم یک پروژه ملی است، گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌های جدی موجود باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

قاسمی با اشاره به افتتاح قطعه اول محور فیروزکوه-سمنان اظهار کرد: 27 کیلومتر از این محور که در حوزه استان سمنان قرار دارد باقی مانده است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در استان سمنان وجود دارد که مورد بازدید قرار می‌گیرد و تأکید ما بر سرعت بخشیدن بر مراحل اجرایی و تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌هاست، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه پیمانکاری که برای تکمیل پروژه محور فیروزکوه-سمنان انتخاب شده است، خوب است؛ بنابراین امیدواریم زودتر از زمان‌بندی که در قرار داد پیش‌بینی شده است، این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به اهمیت محور فیروزکوه-سمنان این مسیر بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای برای مردم است و با توجه به ترافیکی که روی جاده است، امیدواریم بتوانیم هر چه زوتر این مسیر را تکمیل کنیم.

قاسمی با اشاره به پروژه حرم تا حرم که از استان سمنان می‌گذرد گفت: این‌یک پروژه استانی نیست؛ بلکه ملی است و این پروژه نیز مورد بازدید قرار خواهد گرفت و در این سفر تصمیم‌گیری و پیش‌بینی لازم در خصوص این پروژه با توجه به عقب‌ماندگی‌های جدی موجود صورت می‌گیرد.

وی، کلنگ زنی تعدادی از خانه‌های مسکونی با توجه به سهم مشخص استان سمنان و برگزاری جلسات با مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان را از دیگر برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به تعهداتی که به مردم داده‌ایم، عمل کنیم.

اعتبار تجهیز بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان تامین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود در جریان سفر استانی ریاست جمهوری، همچنین از بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بازدید کرد و در جریان روند ساخت تجهیز این مجموعه قرار گرفت و گفت: اعتبار مورد نیاز تجهیز این طرح تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری برای اتمام ساخت و تهیه تجهیزات لازم این مجموعه تامین خواهد شد، افزود: روند پروژه رضایت بخش است و با نظارت لازم باید طرح به بهترین شکل تکمیل شود.

گفتنی است؛ ساخت بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از سال ۹۰ آغاز شد در اسفند ۹۹ به پایان رسید؛ بخش عمده این طرح از سال ۹۸ به بعد انجام شد و این پروژه با هفت هزار مترمربع زیربنا و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی ساخت و تجهیز شد. مهمترین چالش پیش رو این مرکز تهیه تجهیزات پزشکی و درمانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار