مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳:

دانش‌آموزان پیشتاز؛ محور اصلی سازمان دانش‌آموزی هستند

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳، نهادینه‌کردن، باورپذیری، نظم پذیری، کارآموزی و مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان را بزرگترین هدف سند تحولی تشکیلات دانش‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان پیشتاز؛ محور اصلی سازمان دانش‌آموزی هستند

فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ در گفت و گو با پانا، در راستای تغییر و تحولات در سازمان دانش آموزی گفت:«پس از گذشت ۲۲ سال تصمیم بر تدوین یک سند تحولی جدید برای تشکیلات پیشتازان شد زیرا در طول این سال ها که تحولی رخ نداده بود؛ رکود و جدایی پذیری این سازمان با اسناد بالادستی خود، در دل این بنیاد رخنه کرده بود. طی جلسات گسترده‌ای که توسط وزارتخانه و سازمان مرکز برگزار شد دگرگونی در این سازمان تشکیلاتی از گزینه های مهمی بود که روی میز قرار داشت و با آگاهی از اینکه اگر سازمانی در سال های فعالیت خود انقلابی در مسیر خود به وجود نیاورد، قطعا آن سازمان رو به میرایی می رود و هویت خود را از دست می دهد.»

وی تاکید کرد:«این ارگان برای زنده نگه داشتن هویت خود دست به تغییر تمام نمادها و نشان ها و لوگوی سازمان خود زد و اینگونه عصر جدیدی را پدید آورد. تغییراتی که در سازمان دانش آموزی صورت می گیرد یک گام آن را به جلو هدایت کرده و باعث پویا و پررنگ تر شدن نقش آن در زندگی دانش آموزان می شود.»

طالبی در حوزه وظایف تشکیلات دانش آموزی افزود:«تربیت آینده دانش آموزان به منظور تربیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رخ می نماید و کسب رضایت دانش آموزان و جذب آنها اولین گام پیشبرد و گسترش سازمان دانش آموزی در جوامع اجتماعی است. زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان با تکیه بر نقش پذیری آنها نیز یکی از ماموریت های سازمان دانش آموزی است.»

وی از تلاش برای بالا بردن درصد پرورش دانش آموزان در مدارس خبر داد و افزود:«اثر پرورش در زندگی دانش آموزان نسبت به آموزش ملموس تر خواهد بود. بنابراین امسال که جذب دانش آموزان به نحو دیگری صورت می گیرد و بخشنامه های آن به مدارس ارسال شده؛ مربیان پیشتاز نقش راهبر در آموزش و مهارت‌یابی دانش‌آموزان را بر عهده دارند.»

* خبرنگار دانش آموز پانا؛ یکتا گوهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار