معاون ستاد مدیریت بحران استانداری:

بیش‌از ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در سیستان و بلوچستان واکسینه شده‌اند

زاهدان (پانا) - معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت بیش‌از ۶۵ درصد جمعیت مورد هدف بالای ۱۲ سال استان دُز اول و ۲۸ درصد این جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش‌از ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در سیستان و بلوچستان واکسینه شده‌اند

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، روح الله سرگزی اظهار کرد: جمعیت مورد هدف واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان در رده بالای ۱۲ سال یک میلیون و ۹۷۵ هزار نفر است که تاکنون یک میلیون و ۲۹۵ هزار دُز اول و ۵۴۵ هزار و ۱۰۰ نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به ایمنی باید بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند، گفت: با وجود همه تاکیدات همچنان شاهد هستیم که برخی از افراد به دلایل مختلف بر اثر تبلیغات منفی هنوز در تزریق واکسن دچار شک و تردید هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مردم استان خواست به شایعات مربوط به عوارض واکسن که در فضای مجازی و گفت‌وگوهای محلی انجام می‌شود، توجه نکنند و به مسوولان و واکسن‌های موجود در کشور نیز اعتماد داشته باشند چرا که تنها راه بازگشت به زندگی عادی انجام واکسیناسیون حداکثری است.

وی با بیان اینکه واکسن به تعداد زیاد در سیستان و بلوچستان موجود است، ما به دلیل برخی شایعات شاهد خلوتی برخی مراکز واکسیناسیون هستیم اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا از اول آبان‌ماه از ورود کارمندان تمام ادارات، نهادها و بانک‌ها که واکسن کرونا نزده‌اند جلوگیری شده است.

سرگزی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت‌ها برای الزام واکسیناسیون استفاده کنیم افزود: براساس اعلام ستاد کرونا تمدید مجوز فعالیت اصناف در استان نیز منوط به ارائه کارت واکسن کروناست.

وی تاکید کرد: باید عزم خود را بیشتر کنیم تا میزان واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار