شناسایی 6 مبتلا به اُمیکرون در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی 6 فرد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا (امیکرون) در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 6 مبتلا به اُمیکرون در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعات ارائه شده جهانی، سرعت انتقال اُمیکرون بسیار بالا است و خیلی زود می تواند سوش غالب کشور شود گفت: با شیوع این سوش در سطح جهان و برخی از نقاط کشور کیت های تشخیصی توسط انستیتو پاستور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز قرار گرفت و بر همین اساس تاکنون 6 مورد از ابتلا به ویروس جهش یافته امیکرون در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده جدید تمام تدابیر و اقدامات لازم در سطح استان سیستان و بلوچستان اتخاذ شده است و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس و پذیرش بیماران احتمالی را دارند.
وی با هشدار به همه افرادی که تاکنون نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نکرده اند گفت: با توجه به مشاهده سویه امیکرون در استان ضروریست مردم با تزریق دوز سوم واکسن در پیشگیری از شیوع موج جدید موثر باشند، تزریق دز سوم بیش از 80 درصد فرد را در مقابل این واریانت ایمن خواهد کرد.
وی علائم امیکرون را سرفه، عطسه، بدن درد، تب و... عنوان کرد و گفت: هر فردی دارای این علائم بود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.
هاشمی با بیان اینکه وقوع جهش های دیگر این ویروس دور از ذهن نیست گفت: تنها راه مقابله با کرونا و همه جهش های آن تزیق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار