مدیرکل آموزش و پرورش، در مراسم تقدیر از کارکنان ستادی سازمان دانش آموزی شهر تهران عنوان کرد:

باید رنگ و بوی پرورش را در آموزش و پرورش ارتقاء دهیم

تهران(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد سازمان دانش‌آموزی در برنامه‌ریزی‌ها باید به مواردی توجه کند که مورد توجه دانش‌آموزان است و در فضای آموزشی، کمتر بدان پرداخته شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
باید رنگ و بوی پرورش را در آموزش و پرورش ارتقاء دهیم

عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از کارکنان ستادی سازمان دانش آموزی شهر تهران تقدیر کرد.

فولادوند در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده توسط سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه ماموریت های اصلی سازمان دانش آموزی بیشتر با حوزه پرورشی مرتبط است، باید در همین راستا فعالیت هایش را ارتقاء بخشی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید رنگ و بوی پرورش را در آموزش و پرورش ارتقاء دهیم، افزود: متاسفانه هم اکنون در فضای آموزش و پرورش تا حدی از ابعاد پرورشی دور شده ایم و میزان پرداختن به حوزه پرورش به نسبت آموزش عادلانه نیست. باید تلاش کرد تا در این زمینه متعادل سازی شود.

فولادوند ادامه داد: یکی از دغدغه های امروز ما در جامعه پرورش انسان است و از آنچه رنج می بریم کم شدن اخلاق و تعهد است که ناشی از شکوفا نشدن ابعاد پرورش است که البته در دوران کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه های مختلف تولید محتوایی انجام شد که قابل تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عدم کار مشارکتی و گروهی را عامل بروز بسیاری از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان؛ به جای محفوظات باید مهارت آموزی کنیم که مهارت آموزی در سازمان دانش آموزی حرف اول را می زند. چیزی که فرهنگ را به تمدن تبدیل می کند، استعداد است. پس در مسیر کشف آن می توان از ابزارهای فرهنگ و هنر استفاده کرد و در خلال آن فضای تمرین کار مشارکتی را نیز برای دانش آموزان فراهم کرد.

فولادوند تامین نیازهای ثانویه دانش آموزان را مهم برشمرد و گفت: در حوزه هنر و فرهنگ باید به دنبال نیازهای ثانویه دانش آموزان بود، چرا که صبر، حوصله و دقت در ابعاد فرهنگی شکل می گیرد و سازمان دانش آموزی با تقویت این ابعاد باید به مسیر اصلی خودش در حوزه پرورش و مهارت آفرینی بازگردد و سعی کند تمام دانش آموزان را تحت پوشش فعالیت های خود قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران شناخت ذائقه دانش آموزان را مهم دانست و گفت: در برنامه ریزی ها باید به مواردی توجه شود که مورد توجه دانش آموزان است و در فضای آموزشی کمتر بدان پرداخته شده که در این زمینه می بایست با برنامه های علمی منتج شده از نظرات صاحبنظران پیش رفت و پیش از اقدام میزان اثرگذاری برنامه ها مورد بررسی قرار گیرد.

فولادوند در پایان گفت: بزرگترین سرمایه جوامع بشری نیروی انسانی است و ما از بزرگترین منابع آن برخورداریم و باید تلاش کنیم فرهنگ و هنر را توسعه دهیم و دانش آموزان را با ادبیات و تاریخ آشنا کنیم تا سطح آگاهی بچه ها در حوزه های پرورشی هم به موازات آموزش های دیگر ارتقاء یابد.

در ادامه این نشست رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران سازمان دانش آموزی را یکی از تشکل های مهم دانش آموزی عنوان کرد و گفت: فعالیت های سازمان دانش آموزی بسیار وسیع است و تمام شش ساحت تربیتی آموزش و پرورش در آن دیده می شود.

وی افزود: سازمان دانش آموزی به دنبال ایجاد مهارت برای دانش آموزان است و آن ها را در حوزه های فردی و اجتماعی توانمند می کند و تاکنون نیز اقدامات ارزشمندی در حوزه دانش آموزی انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار