نشانه‌های رفتاری دانش‌آموزان در صورت مشکل دار بودن از طریق سامانه نماد به مراکز مشاوره ارسال می‌شود

تبریز(پانا) -کارگروه فوریت های روانی - اجتماعی (نماد) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در باشگاه فرهنگیان تبریز تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نشانه‌های رفتاری دانش‌آموزان در صورت مشکل دار بودن از طریق سامانه نماد به مراکز مشاوره ارسال می‌شود

طاهر علمی در جلسه کارگروه فوریت های روانی - اجتماعی با توضیح سامانه های این کارگروه گفت: سامانه همگام که اولین سامانه نقشه خطرپذیری مدارس است، ثبت فراوانی آسیب ها و مداخلات اجتماعی را انجام می دهد.

معاون فرهنگی و پرورشی استان ادامه داد: دوسال است که این سامانه در اختیار مدارس بوده و مدیران مدارس موظف هستند دستورالعمل این سامانه را برای تک تک دانش آموزان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه در اولین اقدام سامانه نقشه خطرپذیری مدرسه مشخص می شود، افزود: این سامانه یکپارچه و یک ساله است و بعد از جمع بندی به وزارت ارسال می شود.

به گفته علمی در این سامانه،دانش آموزان سطح بندی شده اند، یا در معرض خطر هستند، یا پر خطر هستند یا دارای فوریت روانی اجتماعی هستند که نتایج استانی و کشوری آن استخراج شده و بررسی می شود البته لازم به توضیح است که در این سامانه خطرپذیری دختر و پسر از نظر میزان، همچنین خطرپذیری دوره تحصیلی نیز مشخص می شود.

وی در ادامه به آزمون سلامت روان در پایه های هفتم، هشتم و نهم اشاره کرد که هرساله اجرا می شود و افزود: طبق آمار کشوری، عوامل پرخطر بودن و در معرض خطر بودن سلامت، فقر، اختلافات خانوادگی، خشونت، طلاق والدین، اعتیاد و آمار بحرانی از مهر 99 تا مهر 1400 طبق گزارش مراکز مشاوره، خودکشی، فرار از منزل، تعرض بوده است.

وی در خصوص سامانه نماد توضیح داد: ثبت نشانه های رفتاری دانش آموزان توسط مدیر بر روی تک تک دانش آموزان بررسی می شود و در صورت وجود مشکل از طریق این سامانه به مرکز مشاوره منطقه ارسال شده و موظف به حل آن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار