معلم برگزیده جشنواره معلمان مولف:

راه ترقی هر جامعه‌ای، مکتوب کردن تجربیات آن است

ملارد(پانا)- معلم برگزیده جشنواره معلمان مولف بر ضرورت و اهمیت مطالعه، تحقیق، تألیف و تأثیر آن بر جامعه و یادگیری دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
راه ترقی هر جامعه‌ای، مکتوب کردن تجربیات آن است

آذر خشنود، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، ۲۶ سال سابقه کار دارد و شاغل در آموزش و پرورش شهرستان ملارد است. وی در مورد آغاز فعالیت خود در زمینه تألیف به پانا اظهار کرد:«از ابتدای ورود به حرفه معلمی علاقه‌مند به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های نوین و به‌روز بوده‌ام که زمینه رشد و پیشرفت را برای همکاران و دانش‌آموزان فراهم کند. بر این اساس، تجربیات، علاقه‌مندی و دغدغه‌ای که داشتم را در قالب پژوهش و کتاب ارائه کردم و مقالاتی نیز با موضوعات حوزه آموزش و پرورش داشته‌ام.»

خشنود در مورد اثر خود در جشنواره معلمان مولف، بیان کرد:« مهندسی مجدد، روشی است برای بهبود کامل در عملکرد با استفاده از منابع، به گونه‌ای که حداکثر ارزش افزوده در فعالیت‌های سازمان به دست آید. در مهندسی مجدد، فعالیت‌های هزینه‌بر در سطح فرآیندها و یا کل سازمان، به حداقل می‌رسد. مزایای استفاده از مهندسی مجدد در بخش خصوصی کاملاً شناخته شده است، اما تحقیقات کمی در زمینه استفاده از آن در بخش دولتی و اینکه چه طور می‌توان آن را در ادارات دولتی پیاده کرد، صورت گرفته است.»

خشنود افزود:«هدف از اجرای این تحقیق شناسایی و اولویت‌بندی عوامل تعیین‌کننده در پیاده‌سازی مهندسی مجدد، فرآیندها در برنامه‌ریزی استراتژیک اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بود. نتایج به دست آمده در این پژوهش نشان داد که اجرای مهندسی مجدد فرآیندها در اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران از ضروریات این سازمان دولتی است.»

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد، هدف از شرکت در این جشنواره را ارتقاء سطح دانش فرهنگیان، ارائه اندوخته‌های تجربی و تالیف شده در قالب کتاب عنوان کرد.

این معلم مولف به فرهنگیان دیگر توصیه کرد:« امروزه برای توسعه فرهنگ مکتوب، دست‌یابی به تجربه‌های سایر همکاران، اعتلای سطح دانش و مطالعه و تالیف کتاب جزء ضروریات هستند.»

خشنود در مورد اینکه چگونه می‌توان معلمان را به موضوع تألیف علاقه‌مند کرد، گفت:«معلم نیروی محرکه یک جامعه است و اگر معلم پیشرفت کند، جامعه نیز رو به ترقی می‌رود و این نیازمند شناخت ویژگی‌های مختلف معلم و پرورش آنهاست و یکی از راه‌های ترقی در هر جامعه‌ای مکتوب کردن تجربیات است که فرهنگیان در این مورد نقش موثری دارند و با ایجاد انگیزه مادی و معنوی می‌توان شرایط را برای تالیف تجربیات فراهم کرد.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد در مورد تأثیر تألیف توسط معلمان بر یادگیری دانش‌آموزان، بیان کرد: «مطالعه، تحقیق و سپس تألیف باعث رشد تحصیلی دانش‌آموزان، ربط دادن مسائل زندگی به یادگیری، تقویت مهارت اندیشه‌ورزی، مهارت‌های روحی روانی، نگرش تجربی، برون‌گرایی و اجتماع محوری آنان می‌شود.»

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار