کاظم اولیایی در گفت‌وگو با پانا

تغییرات استقلال حکم آرامش‌بخش موقت را دارد و درمان قطعی نیست

تهران (پانا) - مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است تغییر مدیریت در این باشگاه حکم آرامش‌بخش موقت را خواهد داشت و برای حل ریشه‌ای مشکلات باید پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تغییرات استقلال حکم آرامش‌بخش موقت را دارد و درمان قطعی نیست

سید کاظم اولیایی در گفت‌وگو با پانا، درباره ارزیابی‌اش از شرایط فعلی استقلال پس از حضور مصطفی آجورلو در مدیریت این باشگاه گفت: « من فکر می‌کنم پس از تغییراتی که در بدنه باشگاه به وجود آمد، آرامش نسبی هم به این تیم تزریق شد. هر چند که معتقدم این تغییرات در حکم آرامش‌بخش موقتی است و درمان قطعی باشگاه استقلال نخواهد بود اما جای امیدواری است که اتفاقات خوب برای باشگاه رقم خورد. پیش از انتخابات ریاست جمهوری کارگروهی متشکل از نخبگان ورزش برگزار شد که ما در آنجا دو خواسته داشتیم یکی روی کار آمدن یک وزیر ورزش از جنس ورزش و دومی به کارگیری افرادی که در بدنه ورزش بودند .»

وی تاکید کرد: « خوشبختانه اولین وعده انجام شد و فردی از خانواده ورزش در وزارت خانه مشغول به کار شد. امیدوارم دومین وعده که بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم به زودی محقق شود. این پرونده سال‌هاست در ورزش ایران باز است و هر بار به دلایل مختلفی با شکست مواجه می‌شود. امیدوارم این بار این دو باشگاه دیگر به بخش خصوصی واگذار شود. »

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال پیگیری پرونده خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را مهم‌ترین هدف وزارت ورزش و جوانان خواند و در این باره تاکید کرد: « سال‌هاست قرار است استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود اما هر بار این اتفاق به تعویق می‌افتد. تا زمانی که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار نشود و دولت تنها جنبه نظارتی روی آن داشته باشد، مشکلات ریشه‌ای آنها حل نخواهد شد. همیشه در هر دوره‌ای شائبه جانبداری دولت از یک تیم خاص مطرح می‌شود و خیلی‌ها معتقدند دولت تبعیض قائل می‌شود بنابراین برای دوری از چنین اتفاقاتی باید خصوصی شدن این دو باشگاه در اولویت وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد تا در اداره کردن آنها مشکلات به وجود نیاید. »

وی در ادامه درباره انتخاب مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال گفت: وزارت ورزش در انتخاب مدیریت باشگاه استقلال تخصص و تجربه را ملاک قرار داد و این یک اتفاق مثبت بود، اما آجورلو هم باید بداند شرایط استقلال با باشگاه‌هایی دیگر که در آنها فعالیت می‌کرده بسیار متفاوت است. قطعا آجورلو به خوبی می‌داند که باشگاه استقلال شرایط خاص خودش را دارد و در اولین گام هم اقدامات مثبتی انجام داد. در زمان مدیرعامل سابق استقلال، بین سرمربی و مدیرعامل تنش بسیار زیاد بود اما آجورلو از همان اول آرامش را جایگزین تنش کرد و این یک اقدام بسیار مثبت بود. از طرفی در بدنه اعضای هیئت مدیره استقلالی‌ها حضور دارند که این نکته خودش جای امیدواری است. »

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: « قطعا با حضور آجورلو در راس مدیریت باشگاه استقلال، توقعات جامعه و هواداران استقلال بالا رفته است. آجورلو هم می‌داند کار بسیار سختی پیش رو دارد. مدیریت در استقلال دشوار است و مدیرعامل هم به خوبی این موضوع را می‌داند. با توجه به تغییرات مثبتی که به وجود آمده من بسیار امیدوار شدم. همانطور که گفتم اولین مطالبه ما بعد از روی کار آمدن یک وزیر ورزشی، برای فوتبالی‌ها خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و امیدوارم به زودی شاهد به سرانجام رسیدن این پرونده باشیم. وزیر ورزش جدید به خوبی می‌داند اگر این مطالبه محقق شود مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به پایان می‌رسد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار