در گفت‌وگو با پانا

کاظم اولیایی: با بازگشت تماشاگر به ورزشگاه فاجعه در انتظار فوتبال ایران خواهد بود

تهران (پانا) - مدیرعامل سابق تیم‌های استقلال و پاس معتقد است با وضعیتی که فوتبال ایران دچار آن شده، بازگشت تماشاگر به ورزشگاه باعث خواهد شد که فاجعه در انتظار فوتبال ایران باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظم اولیایی: با بازگشت تماشاگر به ورزشگاه فاجعه در انتظار فوتبال ایران خواهد بود

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره مسابقات لیگ برتر فوتبال و حواشی که در دو هفته اول فصل بیستم این رقابت‌ها، اتفاق افتاده است گفت: « در فوتبال حرفه‌ای جهان استانداردهایی تعریف شده است که متأسفانه فوتبال ما فاقد آن است. از طرفی ما یک تعریف استاندارد در مورد باشگاه‌ها هم نداریم، متأسفانه شرح وظایف نه تنها برای باشگاه‌ها بلکه برای مدیرعامل‌ها و افراد شاغل در باشگاه‌ها هم تعریف نشده است. »

وی ادامه داد: « از آن طرف بالانس اقتصادی و اجتماعی هم در باشگاه‌ها تعریف نشده است. بالانس اقتصادی به معنای درآمدها و هزینه‌ها و بالانس اجتماعی به معنای مسئولیت اجتماعی است که هیچ‌ کدام یک از آنها در فوتبال ما دیده نمی‌شود. در حال حاضر مربیگری در فوتبال شاهد پوست‌اندازی است و مربیان جوان روی کار آمده‌اند اما متأسفانه آنها آموزش ندیده‌اند و تنها بقای خود را در پیروزی می‌بینند. هر زمان هم که شکست بخورند به دنبال توجیه کردن یا مسائل حواشی هستند این کم ظرفیتی آقایان را نشان می‌دهد.»

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال عنوان کرد: « بالاخره ویروس کرونا از بین می‌رود و زندگی به حالت عادی برمی‌گردد. در این شرایط هواداران به ورزشگاه‌ها می‌آیند و از نزدیک شاهد مسابقات خواهند بود. موضوعی که در این مدت نشان داد که فوتبال ما تا حرفه‌ای شدن فاصله زیادی دارد این است که حواشی و اختلافات از نیمکت مربیان و مدیرعاملان برخواسته است. حال تصور کنید تماشاگران هم مثل گذشته به استادیوم بیایند و با این شرایط قطعاً فاجعه‌ای در انتظار فوتبال ما خواهد بود. »

وی افزود: « اگر مسئولیت اجتماعی باشگاه‌های و همچنین مسائل حقوقی و مالی آنها تعریف شده باشد و به صورت شفاف مشخص باشند، می‌توانیم به استانداردهای فوتبال حرفه‌ای برسیم. در حال حاضر مسئولیت صدور مجوز باشگاه‌ها بر عهده وزارت ورزش و جوانان است اما این مسائل از سوی متولی ورزش تعریف نشده است. بنابراین باید دیگر قانون‌گذاران مثل مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند و طبق استانداردها باشگاه‌داری تعریف شود در این شرایط کمیته اخلاق و مردم جامعه به خوبی متوجه می‌شوند باشگاه‌ها طبق یک ارزیابی دقیق و مشخص مجوز گرفتند، اما متأسفانه هیچ کدام یک از این ملاک‌ها را نداریم و حاکمیت در باشگاه‌ها هم به صورت کاملاً سلیقه‌ای و شخصی شده است. »

اولیایی تأکید کرد: « مدیریت ضعیف باشگاه‌ها باعث شده که عملکردی بر نیمکت مربیان نداشته باشند و تنش در بین مربیان خیلی بالا باشد. برای آرام کردن این موضوع باید شرح کاملی از وظایف فوتبال داشته باشیم. یک مدیرعامل باید توانایی اداره کردن زیر مجموعه خود را داشته باشد، اما متأسفانه بیشتر مدیرعامل‌ها به صورت نمایشی هستند و اقتدار کافی را ندارند. هر اقدامی که در فوتبال رخ می‌دهد متوجه تمام خانواده بزرگ این ورزش است و در بلند مدت خطرناک خواهد بود. »

اولیایی در پایان به حواشی ایجاد شده از سوی مدیران باشگاه استقلال در تلویزیون اشاره کر و گفت: « وقتی در رسانه ملی مدیرعامل سابق باشگاه با یکی از اعضای هیئت مدیره رو در روی هم قرار می‌گیرند و بدون رعایت حریم حقوقی افراد از یک دیگر صدا جمع‌آوری و علیه هم استفاده می‌کنند دیگر نمی‌توان انتظار زیادی داشت. این در حالی است که یک مدیر باید افراد زیرمجموعه را کنترل کند و اگر هم موردی ببیند به آنها تذکر دهد نه این که خودشان به عنوان یک معضل بزرگ‌تر تبدیل شوند. امیدوارم یک روز مسئولیت اجتماعی در فوتبال ما آن‌چنان حاکمیت پیدا کند که دیگر در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شاهد این مسائل نباشیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار