در گفت‌وگو پانا

کاظم اولیایی: در ورزش ایران توهم دانایی داریم؛ مدیری که بدهی بالا آورده به جای بازخواست ارتقا جایگاه می‌گیرد

ثمره وجود مدیران بله قربان‌گو ورشکستگی باشگاه‌‎ها است

تهران (پانا) - مدیرعامل اسبق تیم‌های پاس همدان و استقلال تهران با انتقاد از سیستم انتخاب مدیران در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، این موضوع را ناشی از انتخاب مدیران در اتاق دربسته دانست.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظم اولیایی: در ورزش ایران توهم دانایی داریم؛ مدیری که بدهی بالا آورده به جای بازخواست ارتقا جایگاه می‌گیرد

هفته گذشته مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان طی نامه‌ای از سید محمود علوی، وزیر اطلاعات درخواست کرد که در ماجرای مبارزه با دلالی در ورزش و به خصوص دلالی در فوتبال که یکی از بزرگترین معضل‌های فوتبال ایران است، وزارت اطلاعات ورود کرده و برای حل این موضوع به کمک ورزش ایران بیاید.

کاظم اولیایی که سابقه مدیرعاملی در باشگاه‌های استقلال تهران و پاس همدان را دارد و طی سال‌های اخیر عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ بوده است، در گفت‌وگو با پانا درباره درخواست وزیر ورزش و جوانان از وزیر اطلاعات برای ورود وزارت اطلاعات به ماجرای دلالی در ورزش و به خصوص دلالی در فوتبال گفت: اظهار نظر درباره این موضوع را با یک مثال شروع می‌کنم، ما اجازه‌ داده‌ایم خراشی در بدن اتفاق بیافتد، بعد به خراش رسیدگی نکرده‌ایم و خراش چرک کرده و بدن با چرک این خراش دچار مشکل اساسی شده و حالا که به مشکل خورده است دنبال درمان هستیم و قصد داریم جراحی کنیم، البته به عبارتی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که جراحی اجتناب‌ناپذیر است.

با قوه قهریه باید جلوی دلالی را گرفت

وی ادامه داد: ما الان دنبال جراحی رفته‌ایم ولی درست این بود که اصلا خراشی صورت نمی‌گرفت که بخواهد به این نقطه برسد. اینجا باید پرسید که مسببین این وضعیت چه افرادی هستند؟ آیا از سوی وزارت ورزش نظارتی صورت گرفته است که به این روز دچار نشویم؟ البته چند سال پیش در مقطعی حرکاتی برای مبارزه با دلالی صورت گرفت و عده‌ای بازداشت شدند اما چند وقت بعد برخی از آنها از زندان آزاد شده و وضعیت به حالت سابق برگشت.

مدیرعامل سابق استقلال افزود: این‌بار باید مراقبت کرد که ورود به ماجرای دلالی در فوتبال ناقص نباشد. با قوه قهریه هم که شده باید جلوی این جریان گرفته شود و البته به موازات این ماجرا استانداردهای مدیریت ورزشی و باشگاه‌داری تهیه شود نه اینکه ما مدیریت باشگاه‌داری جهان را قبول نداشته باشیم و باز هم به همین شیوه خودمان پیش برویم. در این راستا یکی از وظائف وزارت ورزش و جوانان ارائه لایحه نظام جامع باشگاه‌داری است که ما این لایحه را نداریم.

ثمره وجود مدیران بله قربان‌گو ورشکستگی باشگاه‌‎ها است

اولیایی در ادامه درباره حجم انبوه بدهی‌های پرسپولیس و استقلال گفت: بخش بزرگی مشکلاتی که امروز در فوتبال داریم، مربوط به باشگاه‌‌های پرسپولیس و استقلال و مدیرانی است که در این دور تیم روی کار آمده‌اند. وقتی در اتاق دربسته دنبال آدم بله قربان‌گو می‌گردیم که مدیر این دو باشگاه شود همین اتفاقات می‌افتد. مدیری روی کار می‌آید که اختیار ندارد و در نتیجه باید اطاعت کند، ثمره وجود این مدیرها ما باشگاه‌های ورشکسته خواهیم داشت. در همه جای دنیا عملکرد مدیران ارزیابی می‌شود و براساس این ارزیابی است که مدیر ابقا شده، ارتقا می‌یابد یا برکنار می‌شود. اما آیا درباره پرسپولیس و استقلال اینطور است؟

مدیران پرسپولیس و استقلال به جای بازخواست شدن درباره بدهی‌ها ارتقا پست می‌گیرند

وی ادامه داد: اغلب آقایان که در این دو باشگاه مدیر می‌شوند بعد از اینکه از مجموعه جدا شدند به جای اینکه درباره بدهی‌ها بازخواست شوند، ارتقا پست هم می‌گیرند. از طرفی افرادی وارد این دو باشگاه می‌شوند که اصلا ربطی به باشگاه‌داری ندارند و چون این کار را بلد نیستند، مشکل‌ساز می‌شوند. چند سال پیش فردی را داشتیم که مقام عالی در راهنمایی و رانندگی داشت و مدیر عامل یکی از این دو تیم شد اما چون کار را بلد نبود مشکل‌ساز شد.

در ورزش ایران توهم دانایی داریم

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در انتقاد از سیستم انتخاب مدیر برای پرسپولیس و استقلال گفت: مشکل اینجاست که در ورزش ایران توهم دانایی داریم و آدم‌های محدودی را در پست‌های مختلف می‌چرخانیم. برای مثال آقای ایرج عرب از حراست وزارت ورزش به پرسپولیس آمد، در پرسپولیس با ماجرای برانکو مشکل‌ساز شد و سایه این مشکل هنوز هم بر سر پرسپولیس باقی است اما بعد از اینکه از پرسپولیس رفت به جای اینکه درباره مدیریتش بازخواست شود، به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی معرفی شد.

برای ورزش ایران ننگ است که حل مشکلش به وزارت اطلاعات کشیده شود

اولیایی در پایان گفت: البته در مجموعه ورزش 70 درصد واقعا کار انجام می‌دهند و نباید همه را به یک چشم دید اما همان 30 درصدی که کار بلد نیستند، مشکل‌ساز می‌شوند. شنیدم که فلان مقام در وزارت ورزش گفته است که این وزارت به تنهایی نمی‌تواند با دلالی در فوتبال مبارزه کند. از این مقام محترم باید پرسید مگر وزارت ورزش خودش حراست ندارد که این مشکل پیش نیاید؟ علاوه بر این باشگاه‌ها بازرس دارند و باید درباره مخارج صورت گرفته بازرسی صورت بگیرد اما ایا این اتفاقات افتاده است؟ در یک باشگاه ریز اتفاقات مالی در اختیار بازرس است و اولین نفر باید بازرس پاسخگو باشد اما به هر دلیلی کار انجام نشده و حالا که کار خراب شده باید وزارت اطلاعات وارد شود تا کار را درست کند، برای ورزش ایران ننگ است که حل مشکلش به وزارت اطلاعات کشیده شود.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار