حق استان اردبیل بسیار بیشتر از اینهاست

اردبیل(پانا) - استاندار سابق اردبیل عنوان کرد یکی از برکات استان وجود وحدت و همدلی بین نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و مجموعه دستگاه‌های دولتی است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حق استان اردبیل بسیار بیشتر از اینهاست

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار سابق اردبیل در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید اردبیل اظهار کرد: چتر حمایت و هدایت نماینده ولی فقیه در استان همواره روی سر همه مسوولان و نمایندگان بوده و همه کارها با محوریت و راهنمایی ها ایشان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۴ سال گذشته در حوزه های مختلف صنعتی، عمرانی، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی طرح های زیادی جهت توسعه استان انجام شده است افزود: یکی از پروژه های اصلی و بسیار مهم استان پروژه راه آهن میانه_ اردبیل بود که در زمانی که من وارد اردبیل شدم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امروز به ۹۰درصد رسیده است و حدود ۸۰ کیلومتر ریل گذاری شده است.

استاندار سابق اردبیل تصریح کرد: مطالعات فاز اول راه آهن اردبیل به پارس آباد نیز انجام شده و توجیه اقتصادی این پروژه نیز مورد قبول قرار گرفته است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه طرح بارانداز ریلی در شمال استان طراحی و مورد تصویب قرار گرفت افزود: یکی از پروژه های بسیار حیاتی استان همان پروژه بار انداز ریلی است که نقطه عطف، اساسی و بنیادی برای اقتصاد استان است که خوشبختانه کارهای تملک اراضی آغاز شده، کار طراحی و تهیه نقشه فاز یک و فاز دو لجستیک بار انداز ریلی نیز به اتمام رسیده است و ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان با نظر مساعد مسوولین رده بالا و رغبت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارای اهلیت مواجه شده است و منتظر نظر نهایی مسوولان کشور آذربایجان هستیم.

بهنام جو بیان کرد: بزرگترین پروژه سامانه آبیاری نوین بعد از انقلاب با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت دولت در شمال استان واقع شده است و کسری اعتبار پایاب سد خداآفرین در طرح شبکه آبیاری زهکشی برآورد شده و به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تحویل داده ایم.

این مسوول با تاکید بر اینکه با تکمیل پایاب سد خداآفرین، مغان دیگری پدید می آید تصریح کرد: با پیگیری های مستمر استانداری و مدیریت سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است.

وی آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی، سد احمد بیگلو ، سد سبلان و سد عمارت را یادآور شد و گفت: تکمیل این پروژه ها با تامین اعتبار لازم در رونق اقتصادی، توسعه و رونق کشاورزی استان نقش مهمی خواهند داشت.

استاندار سابق اردبیل با اشاره به خدمات انجام شده درخصوص راه های ارتباطی نیز بیان کرد: ۳۵۰ کیلومتر جاده های استان چهارخطه شده و حدود ۷۰۰ کیلومتر از این راه ها دارای ردیف اعتباری است و در همه محورهای ارتباطی کارگاه های راه سازی فعال هستند و کارگاه ها در همه محورهای اردبیل _ سرچم، کلور _ درام، اردبیل _ مشکین شهر ، مشکین شهر _ اهر، اردبیل _ پارس آباد و تونل دوم حیران و ... با تلاش شبانه روزی در حال فعالیت هستند که امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد.

بهنام جو در رابطه با رشد ۴ درصدی بخش صنعت نیز تصریح کرد: در اول سال با رشد ۴درصدی صنعت مواجه بودیم که اخیرا چندین پروژه و کارخانه مهم به این میزان رشد اضافه شده هم به این درصد اضافه شده است و ۴۳۰واحد راکد صنعتی به چرخه تولید برگشته است که رشد ۸ درصدی در بخش های مختلف در استان برای سال آینده ترسیم شده است.

او گفت: با راه اندازی کارخانه های بزرگی از قبیل حدید مبتکران، فاز دوم آرتاویل تایر با برند رازی، فاز اول بزرگترین کارخانه داروسازی و گیاهان دارویی، پتروشیمی،کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی، راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال ایجاد شهرک گلخانه ای و راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی از دیگر اقداماتی است که در ۴ سال گذشته برای تکمیل آنها تلاش شده است.

استاندار سابق اردبیل همچنین در رابطه با عملکرد حوزه گردشگری اظهار کرد: منطقه ویژه گردشگری در سد گیلارلو گرمی، طرح بزرگترین پل معلق و زیپ لاین خاورمیانه واقع در خلخال و راه اندازی ۴پیست اسکی و فعال کردن پروژه های گردشگری در مناطق مختلف و همچنین اجرای طرح زمستان بیدار برای رونق گردشگری استان کمک زیادی خواهند کرد.

وی ادامه داد: تصویب و تعیین محل منطقه آزاد تجاری-صنعتی در دولت قبل و ایجاد زیرساخت های لازم در منطقه ویژه اقتصادی که قبلا نقشه آن موجود بود اما امروزه کارخانه کریستال در این منطقه در حال افتتاح و راه اندازی است.

اکبر بهنام جو در پایان از اعضای شورای تامین، ستاد کرونا، قرارگاه شهید سلیمانی و کارکنان و کارمندان دستگاه های اجرایی، رسانه ها، اصحاب جراید و مطبوعات که در راستای توسعه و امنیت استان تلاش کرده اند تقدیر کرد و از مردم اردبیل نیز حلالیت طلبید.

وی افزود: در حد بضاعتم تلاش کردم، سهم و حق استان اردبیل بسیار بیشتر از اینهاست و امیدوارم مدیران دستگاه های اجرایی برای توسعه استان همواره کنار استاندار جدید با جدیت بیشتر تلاش کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیزدر آیین تکریم و معارفه استاندار اردبیل، با تاکید بر ضرورت آبادانی ایران به دست جوانان انقلابی از طریق تحقق دولت اسلامی افزود: ما الگویی را که در سطح عالی مدیریت کشور نشان داده‎ ایم، باید در سطح اجرایی در داخل استان‌ها هم نشان دهیم.

وی با اشاره به وجود فراز و نشیب در دوره‌های مختلف در حوزه مدیریت اجرایی داخل کشور ادامه داد: ما امروز باید نمونه‌ای از صلابت خود را در حوزه مدیریت اجرایی و میدانی نشان داده و با اوج دادن کشور از طریق مدیریت اجرایی انقلابی، ایران اسلامی را در شرایط الگو سازی قرار دهیم.

وزیر کشور، فرهنگ انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ متعلق به مکتب اهل بیت(ع) برشمرد و دولت سیزدهم را دولت خود مردم و برخاسته از این فرهنگ عنوان و اضافه کرد: ما برای خدمت به مردم و ساختن کشور با انتخاب شایسته‌ترین افراد و مدیران، مسئولیت شرعی داریم.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه حفظ و حراست از انقلاب بیان کرد: ایران اسلامی در حوزه دفاع و امنیت خوب درخشیده و در سیاست خارجی حرف برای زدن دارد و در حوزه داخلی نیز باید همپای این درخشش حرکت کند.

وحیدی همچنین اظهار کرد: در دنیای امروز، پیام روشن انقلاب اسلامی و پیام آمریکا در سطح جهان با هم در آویخته‌اند ولی، انقلاب اسلامی پیروز این میدان خواهد بود.

وی با بیان این که امروز تأثیر پذیری از پیام انقلاب ما را به روشنی می‌توان در عموم مردم و در جریان های پیشرو و ظلم ستیز در افغانستان، سوریه، عراق و فلسطین مشاهده کرد، گفت: امروز دشمنان این کشور به ذلت افتاده‌اند و آمریکا و دوستان جهان استکباری آنها نمی‌دانند که با ایران چه کنند و ما باید این الگوی موفق را به درستی عرضه کنیم.

وزیر کشور در ادامه این آیین، اردبیل را دروازه صدور تمدن ایران اسلامی خواند و گفت: این خطه در دروازه حوزه تمدنی ایران بزرگ واقع شده و باید کشورهای همسایه از ما و از استان اردبیل الگو بگیرند.

وی اظهار کرد: نقش اردبیل در خدمت به مکتب اهل بیت(ع) همچنان ادامه دارد و این خطه شروع کننده بوده و ادامه دهنده و ترویج‌گر این راه روشن است.

وحیدی، با بیان این که ما با ملت جمهوری آذربایجان برادر، هم‌کیش، هم‎مسلک و هم‌مذهب هستیم و محبت اهل بیت(ع) در دل عزیزان جمهوری آذربایجان همواره موجود است، افزود: آذربایجان در حوزه تمدنی ایران اسلامی قرار دارد و آنها باید بتوانند از ما الگو بگیرند.

وی ایران را دوست و رفیق کشورهای همسایه خواند و با بیان این که مرزهای ما، مرزهای دوستی است، اضافه کرد: ما باید با همدیگر تبادل اقتصادی و رفت و آمد داشته باشیم و هیچ دلیلی ندارد که اختلاف داشته باشیم.

وزیر کشور همچنین گفت: فرهنگ ایرانی در عمق وجود همسایگان ما راه دارد و ما و ملت آذربایجان، جدا نیستیم و باید باهم باشیم.

وی با بیان این که اگر آسیبی به مردم آذربایجان برسد ما ناراحت می شویم و اگر خاری در پای ایرانی بخلد، مردم آذربایجان ناراحت می شوند، افزود: توطئه در بین دو کشور البته بسیار است و رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان این دوستی سعی دارد که توطئه بکنند.

وی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را دوست خواند و با اشاره به شوق و محبت آنها به اهل بیت(ع) اظهار کرد: اگر همه ملت‌های منطقه برای سربلندی اسلام در برابر دشمنان یک‌دست، هم‌صدا و هم‌پیمان شوند، می‌توانند قدرت بزرگی بسازند.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات چهار ساله اکبر بهنام‌جو، سید حامدعاملی به عنوان دهمین استاندار اردبیل معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار