معاون سیاسی سپاه: تقویت وحدت و انسجام سیاسی از دستاوردهای دفاع مقدس است

دشمنان ایران بر روی قومیت‌ها و مذاهب سرمایه‌گذاری فراوانی را جهت ایجاد گسست کرده‌اند اما تا به امروز موفق نشدند شکاف‌ها و اختلافات داخلی را گسترش دهند

تهران (پانا) - معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقویت وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی را از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و تاکید کرد اگر وحدت داخلی شکل نمی‌گرفت، قطعاً جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی سپاه: تقویت وحدت و انسجام سیاسی از دستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش رادیو گفت‌وگو، سردار یدالله جوانی درخصوص نقش و جایگاه دفاع مقدس در ایجاد اتحاد و تعمیق انسجام ملی، دفاع مقدس را یک جنگ جهانی دانست و تصریح کرد: ملت ایران از سوی قدرت‌های جهانی، در تنگناها و تحریم‌های زیادی قرار داشت. سیاست قدرت‌های جهانی در این راستا شکست انقلاب و نابودی جمهوری اسلامی بود. صدام یک فرد جاه‌طلبی بود که در راستای رویاهای کودکانه، تلاش می‌کرد از طریق این جنگ اهداف خود را تحقق ببخشد.

وی با اشاره به این موضوع که قدرت‌های جهانی و صدام گمان می‌کردند ایران بعد از انقلاب دچار بی‌نظمی است و وحدت ملی آن مخدوش شده است، اظهار کرد: در برآوردهایشان پیش‌بینی کرده بودند ظرف کمتر از دو ماه تهران را فتح خواهند کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه ملت ایران تهدید جنگ را تبدیل به فرصت کردند، اظهار کرد: مردم ایران بصیر و آگاه بودند و هنگامی که مشاهده کردند کشور از زمین، دریا و هوا مورد هجوم واقع شده است، بین همه مردم یک حس مشترک ایجاد شد که باید به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه دشمن برخلاف تصور خود، در عمل مشاهده کرد شروع جنگ علیه ایران سبب ایجاد یک وحدت و همدلی در میان مردم شد، عنوان کرد: اتحاد، وحدت و انسجام با آغاز جنگ در کشور گسترش یافت. درواقع هم از نظر سیاسی و هم از نظر اجتماعی شاهد یک انسجام بودیم. دشمن روی گسل‌های قومی و مذهبی حساب باز کرده بود اما در صحنه عمل این را مشاهده نکردیم.

جوانی تقویت وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی را از دستاوردهای دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: اساساً اگر وحدت داخلی شکل نمی‌گرفت و گسترش پیدا نمی‌کرد، قطعاً جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد و با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شدیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: شهدای دفاع مقدس در سراسر کشور و در تمام جغرافیای ایران از اقوام و مذاهب مختلف دیده می‌شوند. در کشور شهدای اقلیت‌های مذهبی و غیرمسلمان هستیم که در این جنگ مشارکت داشتند و این نشان از یک حس مشترک اتحاد و انسجام ملی است زیرا در جنگ سرزمین ایران و ارزش‌های آن مورد هجوم واقع شده بود.

وی با تصریح بر اینکه اگر انقلاب اسلامی پا به چله دوم گذاشت، در پرتو ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس است که پدید آمد، عنوان کرد: دشمنان ایران بر روی قومیت‌ها و مذاهب سرمایه‌گذاری فراوانی را جهت ایجاد گسست کرده‌اند اما تا به امروز موفق نشدند شکاف‌ها و اختلافات داخلی را گسترش دهند؛ هر چند دشمنان هنوز هم ناامید نیستند و همچنان کار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار