آستارا آماده باش برای بحران سیل و آبگرفتگی

آستارا (پانا) - سرپرست فرمانداری آستارا از آمادگی این شهرستان برای مقابله با مشکلات احتمالی سیل و آبگرفتگی روز‌های آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آستارا آماده باش برای بحران سیل و آبگرفتگی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آستارا؛ سید سعید میرقربانی در جلسه ستاد بحران این شهرستان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال آبگرفتگی، گفت: دستگاه‌های متولی مثل شهرداری‌ها برای جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها، هرچه سریعتر این رودخانه‌ها را لایروبی و پاکسازی کنند و دهیاران روستا‌های مرزی برای مقابله با سیلاب آماده باشند.

میرقربانی افزود: باران شدید موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا - اردبیل می‌شود و راهداری و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده را برای تردد در این روز‌ها مهیا کنند.

سرپرست فرمانداری آستارا گفت: در سال‌های گذشته بارش باران و سیلاب به ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه بهارستان خسارت وارد کرد و شرکت آب و فاضلاب شهری با همکاری بخشداری مرکزی، برای پیشگیری از تکرار مشکل و قطعی آب و هدایت آب‌های سطحی اقدام کنند.

وی از پایگاه امداد و نجات هلال احمر در محور آستارا-اردبیل خواست برای تغذیه و اسکان اضطراری مسافران آمادگی کامل داشته باشد.

میر قربانی با اشاره به بارش باران از دیشب ، ضمن تاکید بر لزوم آمادگی راهداران برای تامین امنیت و خدمات رسانی به خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی از لزوم تجهیز ۲ تیم تخصصی راهداری به بیش از ۱۰ دستگاه لودر، گریدر و کامیون خبر داد.

وی گفت: طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز سه شنبه تا شنبه هفته آینده مجموعا ۹۰ تا ۱۲۰ میلی متر بارش باران پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما و کاهش دید افقی در مناطق کوهستانی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار