اعزام ۶ تیم امداد و نجات اردبیل برای پشتیبانی از سیل‌زدگان در آستارا

اردبیل (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل از اعزام ۶ تیم امداد و نجات استان برای پشتیبانی از سیل‌زدگان آستارا خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۶ تیم امداد و نجات اردبیل برای پشتیبانی از سیل‌زدگان در آستارا

حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل با اشاره به وقوع سیل در استان گیلان گفت: با وقوع سیل در استان گیلان و شهرستان آستارا در همسایگی استان اردبیل نجاتگران این جمعیت در قالب ۶ تیم (۵ تیم سیلاب و یک تیم ارزیاب) جهت امدادرسانی به سیل زدگان به این منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: ۲۱ نفر نجاتگر از استان اردبیل با بکارگیری ۶ دستگاه خودروی امدادی، ۸ دستگاه موتور پمپ لجن کش و یک دستگاه قایق جیمینی جهت یاری رساندن به سیل زدگان عازم مناطق سیل زده آستارا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: بارش‌های سیل آسا از شب گذشته مناطق مختلف استان اردبیل را نیز فرا گرفته است به طوری که در برخی از مناطق شهرستان پارس آباد نیز شاهد آبگرفتگی معابر و منازل هستیم.

قویدل اذعان کرد: در پی گزارش‌های مردمی و آبگرفتگی معابر یک تیم عملیاتی نیز متشکل از یک تیم سیلاب و ۵ نجاتگر، یک دستگاه خودروی امدادی و یک پمپ لجن کش نیز جهت امدادرسانی به سطح شهرستان پارس آباد اعزام شد.

وی افزود: این اتفاق ۱۸ نفر حادثه دیده داشت که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی و سه باب منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

مهدی خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفت: بارش شدید باران در آستارا و گردنه حیران منجر به ریزش سنگ در جاده و مسدود شدن مقطعی مسیر شد که با تلاش عوامل امدادی مسیر بازگشایی شد.

وی بیان کرد: بارش شدید باران همچنین منجر به تخریب بخشی از جاده اردبیل آستارا در حوالی لوندویل شد که در حال حاضر تردد از این مسیر امکان پذیر نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: رانندگانی که قصد تردد از این مسیر را دارند، می توانند از مسیرهای جایگزین اردبیل - سرچم و یا اسالم خلخال تردد کنند.

خدمتی گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در شهر آستارا با دستور استاندار اردبیل کمک های امدادی برای شهروندان آستارا ارسال شد.

وی یادآور شد: در این راستا امدادگران جمعیت هلال احمر استان با استعداد چهار تیم عملیاتی و پمپ عازم آستارا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تصریح کرد: با توجه به قطعی آب در آستارا پنج دستگاه تانکر آبرسانی به این شهر اعزام شده است.

به گفته خدمتی، همچنین یک دستگاه کامیون آب بسته بندی شده برای شهروندان آستارا به این شهر ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقرر شد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان هم اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: خوشبختانه ریزش سنگ تلفاتی به دنبال نداشته و راهداران در کمترین زمان ممکن اقدام به پاکسازی مسیر کردند.

هواشناسی استان اردبیل طی روزهای اخیر با اعلام هشدارهای سطح زرد و نارنجی به شهروندان توصیه کرد ملاحظات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار