ورزش تأثیرات شگرفی در تناسب اندام و سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان دارد

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۷، با حضور در دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول شهدای هویزه از اجرای طرح استفاده بهینه از فضاهای مدارس با تغییر کاربری و تجهیز برای درس تربیت بدنی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش تأثیرات شگرفی در تناسب اندام و سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان دارد

طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷ به همراه مصطفی عرب و سمیرا قربانی کارشناسان تربیت بدنی منطقه از طرح های در دست اجرای کارشناسی تربیت بدنی در مدارس منطقه بازدید کرد.
پورمحمود در این بازدید ضمن تشکر از همکاران کارشناسی تربیت بدنی و مدیر مدرسه شهدای هویزه در پیگیری و اجرای این طرح گفت: ورزش باعث ایجاد نشاط، سر زندگی، آمادگی جسمانی بالای دانش آموزان و بهداشت روان آنان می شود؛ علاوه بر این تأثیرات شگرفی در تناسب اندام و سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان دارد. همچنین ورزش در بهبود افسردگی و اضطراب کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان بسیار مؤثر اس. فعالیت بدنی یکی از راهکارهای مبارزه با هیجانات روحی است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه فعالیت های ورزشی در مدارس دخترانه افزود: متأسفانه دخترها در خلال سن بلوغ و پس از آن کمتر از پسرها به ورزش می پردازند که این روند علاوه بر تأثیر منفی که در سلامت مادران فردا دارد، در آینده نیز عوارض ناشی از عدم پرداختن به آن، حتی با درمان های پزشکی هم قابل جبران نخواهد بود، بنابراین ضروری است مسئولین و متولیان امر، با حمایت های همه جانبه و مشارکت والدین در ایجاد و توسعه فرهنگ سلامت با محوریت ورزش و تحرک فیزیکی در ضمیر دانش آموزان، تلاش کنند و ایجاد فضاهای مناسب ورزشی در این مدارس می تواند کمک شایانی به تحقق این امر مهم کند. انتظار می رود مدیران مدارس با کمک و همراهی سایر همکاران بویژه دبیر تربیت بدنی جهت استفاده بهینه و حداکثری از این امکانات ایجاد شده برنامه ریزی کنند.
وی در پایان ضمن تشکر از مسئولین استانی به جهت تخصیص اعتبارات مربوطه اعلام کرد برای اجرای این طرح بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
در ادامه بازدید از فعالیت‌های پروژه مهر مدرسه نیز بازدید به عمل آمد و معاون پرورشی از اجرای طرح‌های خوب و متوازن مدرسه در حوزه آموزشی و پرورشی از جمله توسعه و تجهیز آزمایشگاه و کتابخانه و همچنین تنظیف و آراستگی نمازخانه قدردانی کرد و حضور، حمایت و همدلی اولیای دانش آموزان را با اولیای مدرسه ارزشمند توصیف کرد و آن را گام اساسی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار