در آموزش و پرورش، تربیت باید موضوع اصلی باشد

کلات(پانا)- با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات و جمعی از کارشناسان اداری، جلسه مدرسه کانون تربیتی محله برگزار و در آن تاکید شد در آموزش و پرورش، تربیت باید موضوع اصلی باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و پرورش، تربیت باید موضوع اصلی باشد

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در این جلسه، جایگاه تربیت را یکی از حلقه های مفقوده در نقش دانش آموزان دانست و بیان کرد: تربیت باید موضوع اصلی در آموزش و پرورش باشد و نباید به مسائل تربیتی کمتر توجه شود.

وی آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان را یکی از مولفه های موثر برای ایجاد ارتباط صمیمی بین آنها و خانواده عنوان کرد و گفت: در حوزه های تربیتی فرآیندها به درستی طی نمی شود و ضعف وجود دارد،برای هر کاری از جمله ایجاد نظم در زندگی و خانواده ها الزامات باید رعایت شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ادامه تشریح کرد: اگر می خواهیم تعلیم و تربیت درستی شکل بگیرد،دستگاه های هم سو و مرتبط با آموزش و پرورش(شرکای تعلیم و تربیت) باید به یک درک مشترک برسند و اولیا نیز پای کار مدارس باشند.

رمضان پروانه اظهار کرد: اینکه می گوییم اولیا پای کار مدارس باشند، به درستی معنا نشده است، گاهی برخی از اولیا احساس می کنند اگر آموزشگاهی از آنها دعوت می کند تا در فعالیت های مدرسه حضور داشته باشند به خاطر مسائل مالی است،در حالی که اینطور نیست،دریافت وجه و مشکلات مالی مدارس بین خانه و مدرسه فاصله انداخته است، بنابراین کمک های مالی در مدرسه نباید به عنوان یک ابزار برای کشاندن اولیا به مدرسه استفاده شود و اعتماد سازی بین مدرسه و خانه به شکل صحیح آن انجام شود.

پروانه در جلسه مذکور یکی دیگر از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود را انتقال اطلاعات درست به دانش آموز دانست و گفت: ذهن دانش آموز انبار اطلاعات نیست، مسائل ارزشمند را باید به آنها انتقال داد، چرا که عدم انتقال اطلاعات درست و بی مورد منجر به تغییر رفتار نخواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان گفت: ماندن طولانی مدت در خانه برای دانش آموزان و اولیا در ایام کرونا باعث ایجاد مشکلات زیادی منجر به آسیب های اجتماعی شده است و لازم است دستگاه هایی همچون صدا وسیما و سایر ادارات ذیربط اقداماتی موثر در راستای آموزش خانواده ها انجام دهند و مدیران مدارس نیز آموزش های لازم در این راستا ببینند تا بسیاری از مشکلات و دغدغه های به وجود آمده در خانواده ها رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار