پایان مناظرات دانش آموزی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد(پانا)- مناظرات دانش‌آموزی در استان چهارمحال وبختیاری به ایستگاه پایانی رسید.

کد مطلب: ۱۲۱۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پایان مناظرات دانش آموزی در چهارمحال و بختیاری

مرحله فینال مسابقات مناظره دانش آموزی در استان چهارمحال و بختیاری در بستر اپلیکیشن «قرار» برگزار شد.
در این مرحله از مسابقات، ۲ گروه مناظره کننده دختران و ۲ گروه مناظره کننده پسران که در مراحل قبلی از رقبای خود پیشی گرفته بودند و موفق به راهیابی به مرحله استانی شدند با یکدیگر به رقابت پرداختند.
پیش از شروع مسابقه، رضایی، مدیر سازمان دانش آموزی استان، خطاب به شرکت کنندگان، هدف اصلی این مسابقات را والاتر از مسئله برد و باخت دانسته و ایجاد روحیه نقدپذیری و مطالبه گری در دانش آموزان را از جمله اهداف اصلی این مسابقات برشمرد.
در قسمت مناظره دختران، گروه مناظره ناحیه ۱ شهرستان شهرکرد به عنوان گروه موافق حذف کنکور مناظره را آغاز کرده و ضمن بیان دلایلی همچون: وجود مافیا کنکور ، ناعدالتی های آموزشی در کشور، ایجاد آسیب های روحی و روانی در دانش آموزان کنکوری، علمی نبودن نحوه طرح سوالات کنکور و وابستگی موفقیت در کنکور به صرف هزینه های هنگفت توسط دانش آموزان و خانواده جهت خرید کتاب آموزشی، کلاس و... موافقت خود را با مسئله حذف کنکور اعلام کرده و از سوی دیگر؛ گروه شهرستان بن بود که به عنوان تیم مخالف مناظره را به پایان رساند. این گروه در طول مسابقه بیان کرد که به دلیل وجود عواملی همچون: نیاز به تفکیک دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه، نبود جایگزین مناسبی برای کنکور فعلی و ایجاد روحیه رقابت و تلاش بین دانش آموزان در سطح کشور، کنکور غیرقابل حذف است و مخالفت خود را با موضوع بیان کرد.
در نهایت با جمع امتیازات کسب شده توسط هر گروه، تیم مناظره ناحیه ۱ شهرستان شهرکرد موفق به کسب رتبه اول استان شده و گروه مناظره شهرستان بن در جایگاه دوم قرار گرفت.
شایان ذکر است که بعد از اعلام نتایج مسابقه، مدیر سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری با حضور در کانون دخترانه امام خمینی، محل برگزاری مناظره تیم ناحیه ۱ شهرکرد، ضمن ابراز خرسندی بابت برگزاری این قبیل مسابقات با اهدای جوایز و لوح تقدیر به اعضای گروه مناظره شهرکرد و سرپرست تیم کسب رتبه اول استانی را به آنها تبریک گفته و از تلاش دانش آموزان قدردانی به عمل آوردند.

رضایی همچنین گفت: جوایز و لوح تقدیر گروه مناظره بن که موفق به کسب رتبه دوم شدند، به آنها اهدا خواهد شد.

خبرنگار دانش آموز زهرا کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار