حسینی خبر داد

راه‌اندازی مراکز تشخیصی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور

یکی از کارهای ارزشمند ما چرخش از سمت تفکیک سازی دانش‌آموزان به سمت تلفیق و فراگیرسازی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره خدمات این سازمان توضیحاتی داد و به راه‌اندازی مراکز جامعه تشخیصی و توابخشی اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مراکز تشخیصی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور

سیدجواد حسینی در جریان بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تشکر از حسن اعتماد رئیس جمهور برای انتخاب دکتر کاظمی اظهار کرد: دکتر کاظمی سطوح مدیریتی خود را از معلمی روستا آغاز کرده و در آخرین پست مدیریتی خود معاونت پرورشی و فرهنگی را برعهده داشته است. وی در آموزش و پرورش در تمام بخش‌ها نقش موثر داشته است و ویژگی تجربی بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه دکتر کاظمی تحصیلات ترکیبی دارد افزود: اخلاق، مردم مداری و اخلاص از ویژگی‌های بارز این فرد است. من از ایشان جز خیر ندیدم لذا باید خداراشاکر باشیم که وی اکنون در حوزه سرپرستی وزارت است.

حسینی ضمن تشکر از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیشین نیز بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و در سال ۱۳۷۰ اساسنامه آن تصویب شده که اکنون ۱۷۴۳ مدرسه استثنایی، بیش از ۲۰ هزار مدرسه پذیرا با بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز داریم و پوشش تحصیلی استثنایی از زمان تاسیس تاکنون ۱۸ برابر شده اما اعتبارات این سازمان ۱۲ برابر افزایش داشته است.

معاون وزیر افزود: امسال بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد اعتبار داریم که باید نسبت به پوشش تحصیلی زیاد شود گروه‌های ۷ گانه را سعی داریم افزایش دهیم باید تمام دانش‌آموزان را پوشش دهیم لذا اخیرا ۳ گروه به این گروه ۷ گانه اضافه کردیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از کارهای ارزشمند ما چرخش از سمت تفکیک سازی دانش‌آموزان به سمت تلفیق و فراگیرسازی است که حدود بیش از ۸۰ برابر این نگاه افزایش یافته است اما تا کیفیت کار مدارس تلفیق فراگیر فاصله داریم.

وی با تاکید براینکه به دنبال کیفیت بخشی هستیم عنوان کرد: این سازمان می‌تواند پیشرو در تعلیم و تربیت باشد، ایجاد مدارس تلفیقی آرمان این سازمان است لذا آموزش معلمان و مدیران را پیگیری می‌کنیم و سامانه ندای همراه را راه اندازی کردیم. اخیرا نیز در شورای این سازمان طرح شورای راهبری برای طرح تلفیق فراگیر را تصویب کردیم.

حسینی ادامه داد: ساختار آموزش و پرورش استثنایی ساختار مطلوبی در سطح وزارتخانه است اما در استان‌ها این موضوع حلقه مفقوده بود که با تصویب مصوبه ای شورای هماهنگی و پشتیبانی در استان‌ها و مناطق شکل دادیم.

معاون وزیر ادامه داد: معتقدیم در کنار طرح تلفیقی باید خدمات ترکیبی باشد علاوه بر داشتن ماموریت‌های عادی خدمات توانبحشی و سلامت و آموزشی ارائه می‌دهیم در ۴ قلمرو نیز خدمات فراسازمانی ارائه می‌دهیم؛ طرح سنجش، مراکز اختلالات دانش‌آموزان عادی، طرح تلفیقی فراگیر و طرح هدایت.

وی همچنین خبر داد که مراکز جامع تشخیصی، توانبخشی، فراگیری و آموزشی را راه اندازی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار