کاظمی در روند بازدید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورمطرح کرد؛

سه راهبرد سازمان استثنایی از زبان سرپرست آموزش و پرورش

طرحی برای شناسایی و ارائه خدمت به دانش‌آموزان استثنایی روستایی تهیه شود/سازمان استثنایی کشور مینیاتوری از نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را یک مینیاتور از نظام تعلیم و تربیت با پیچیدگی‌ها، عمق و طول و عرض بیشتر دانست .

کد مطلب: ۱۲۱۱۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سه راهبرد سازمان استثنایی از زبان سرپرست آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی در جریان بازدید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تشکر از معلمان دانش‌آموزان استثنایی به دلیل سخت کوشی بالا اظهار کرد: با وجود شرایط سنگین کرونا شما در سازمان کارهای ویژه ای انجام دادید توسعه اقدامات با راهبری و رهبری صحیح و تلاش مجاهدانه صورت گرفته است. بسته‌های تحولی مصداق بارز این توسعه و تحول است که این سازمان به عنوان بهترین مجموعه در بسته‌های تحولی شناخته شد.

کاظمی ادامه داد: هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های معلمی و مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی ایران افتخاری برای کشور است که الگوهای مدیریتی و معلمی از دل آموزش و پرورش برخاستند.

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: با مطالعه قرآن نگاه راهبری نصیبمان می‌شود که اگر با خدا باشیم در زندگی بن بست ایجاد نمی‌شود بلکه خدا به ما مسیر را نشان می‌دهد این موضوع یک راهبرد کلان قرآن است. اگر به دنبال زیادی نعمت، علم، سلامتی و ارتقای جایگاه و محبت و مودت هستیم، خداوند می‌فرماید تقوا پیشه کنیم.

کاظمی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را یک مینیاتور از نظام تعلیم و تربیت با پیچیدگی‌ها، عمق و طول و عرض بیشتر دانست و گفت: کار در این سازمان سخت و دشوار است. خدمت در این مجموعه چند بعد دارد لذا افراد شاغل در این مجموعه نعمات بالاتری نسبت به ما برخوردارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: توجه به دانش‌آموزان استثنایی بالاترین و عینی ترین مصداق عدالت است. باید قدر کار کردن در این مجموعه را بدانید، تحقق سند تحول بنیادین توصیف نیست فعل است که در این سازمان نشان داده می‌شود.

وی ۲ ماموریت سازمان آموزش و پرورش استثنایی را تشریح و عنوان کرد: ارائه خدمات خاص یکی از این ماموریت‌هاست. توسعه هنرستان‌ها و ارائه خدمات توانبخشی از موارد مهم دیگر است که باید به آن توجه شود.

کاظمی درخواست کرد باید برای پوشش دانش‌آموزان استثنایی مناطق روستایی طرحی تهیه شود همچنین رویکردهای این سازمان نیز باید فراگیری و تربیتی باشد. مهارت‌های فردی، حرفه ای و توسعه هنرستان‌ها و هنرهای فرهنگی هنری و توسعه مراکز غیردولتی باید مدنظر باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن آمادگی برای در اختیار گذاشتن کانون‌های فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان استثنایی به رویکرد تلفیقی اشاره کرد و آن را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با بیان چند راهبرد تاکید کرد: آموزش خانواده‌ها، توسعه مشارکت‌های خیرین؛ ارتقای سازمان و پرهیز از کوچک انگاری؛ حل مشکلات آموزش و پرورش استثنایی از موارد مهم است که باید به آن توجه شود.

کاظمی همچنین در ادامه درباره اعتبارات این قول را داد که اگر تخصیصی صورت بگیرد این سازمان در اولویت خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع فضا و تجهیزات نیز اظهار کرد: استاندارد و سرانه هر منطقه و پوشش آن، ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب باید مورد بحث باشد.

وی پیرامون برنامه ریزی‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی گفت: در کارها باید کیفیت بخشی و جذاب سازی صورت گیرد. توسعه ضریب نفوذ پوشش نیز که دنبال می‌شود کار ارزشمندی است.

کاظمی همچنین به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: بازگشایی باید با رویکرد آرام و تدریجی بااطمینان از سلامت دانش آموزان باشد که با رویکرد ترکیبی همراه است.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش سلامت دانش‌آموزان را اولویت اول و مهم دانست و افزود: بعد از این موضوع باید به سراغ آموزش حضوری و ترکیبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته کیفیت بخشی برویم و محتواهای سال گذشته را بازبینی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار