از راه و روش زندگی شهید سلیمانی اخلاص می‌آموزیم

جوادآباد(پانا)- شهید سلیمانی یکی از صدها بزرگ مردی است که در سایه مکتب امام و رهبر انقلاب رشد کردند، به بلوغ رسیدند و جهانی را تحت تاثیر خود قرار دادند و خود نیز همانند آنان مکتب‌ساز شدند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
از راه و روش زندگی شهید سلیمانی اخلاص می‌آموزیم

فائزه فداکار، رتبه‌ ۲۹ کنکور رشته‌ انسانی، دبیر زبان و ادبیات فارسی و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی در گفت‌ و گو با پانا اظهار کرد: شهید سلیمانی یک جوشش و خیزش را به وجود آوردند و باعث شدند که ما از مسیر ایشان و راه‌شان بیاموزیم. همچنین درس‌های بسیار بزرگی را به ملت دادند، راهی که به وسیله ایشان، مدافعان حرم، و حتی شهدای دفاع مقدس و امام خمینی(ره) گشوده شده بود را بار دیگر برای ما آشکارتر کردند.

او گفت: از محضر ایشان می‌توان درس‌های بسیاری بیاموزیم، اینکه یک مکتب هستند، نمونه کامل و جامعه‌ای از تمام ارزش‌های ایرانی و اسلامی ما هستند که فطرت ما آنها را می‌پذیرد. ما از محضر شهید سلیمانی و از راه و روش زندگی این شهید بزرگوار اخلاص می‌آموزیم، شجاعت می‌آموزیم، مرد میدان بودن می‌آموزیم و در کمال شجاعت، قدرتمندی، ابهت، ظلم‌ستیزی که داشتند عطوفت و مهربانی نسبت به هموطنان خودشان و مظلومان عالم در جای جای کره خاکی را می‌آموزیم.

فداکار درباره مهمترین خصیصه‌ای که شهید سلیمانی داشت، عنوان کرد: من احساس می‌کنم که وقتی کار برای خداوند باشد و تو تمام آن کار را برای خداوند انجام دهی نه برای ریا، نه برای قدرت و شهرت و ثروت، باعث می‌شود که عزیز دل همه مردم شوی، اخلاص مهمترین خصیصه‌ای است که ما می‌توانیم از تمام شهدا به ویژه شهید سلیمانی بیاموزیم.

دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی، سردار دلها است، بیان کرد: ما وقتی که به شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم، گویی به آیینه‌ای از تمام خوبی‌ها نگاه می‌کنیم و همین باعث شد که از هر حزبی، از هر قشری، با هر تفکری شیفته این شهید بزرگوار بودند و هستند و در مراسم خاکسپاری و تشییع ایشان، آن سیل جمعیت بسیار باعث تعجب عالمیان بود، یک تشییچع پیکر که سیل جمعیت موج می‌زد، این کار دل بود شهید سلیمانی در دلها نفوذ کرده بود که این گونه مردم مجذوب‌ ایشان شده بودند و در غم او به سوگ نشستند.

او افزود: چیزی که عیان بود و باعث شد ایشان محبوب شود عشق به خدا و ایمان به خدا بود، حتی در وصیت‌نامه ایشان می‌بینیم که شهید سلیمانی چقدر عاشقانه، چقدر زیبا، خداوند را صدا می‌کنند و انسان غبطه می‌خورد به حال خودش که شهیدی چون شهید سلیمانی کجای این دنیا ایستاده و ما سرگرم بازی و تفریح دنیایی هستیم که فانی است، او به کجا رسیده و چگونه خدا را صدا می‌کند و ما کجای کار هستیم.

فداکار در مورد مکتب سردار سلیمانی تشریح کرد: مکتب بودن شهید سلیمانی به این دلیل است که ویژگی‌هایی که فطرت انسان می‌پذیرد، در وجود ایشان به ظهور رسیده، تمام ایرانیان آن چیزی که مطلوبشان است را در وجود‌ ایشان می‌بینند و این همان اسلام و انقلاب است. چیزی که شاید گم‌شده خیلی‌ها است.

او تصریح کرد: نمونه‌های بسیاری را داریم که مکتب‌ساز شدند. حاج قاسم از آن دسته افراد است که یک مکتب دارد که با پیروی از آن می‌توان در زمره خوبان قرار بگیریم‌، او تاریخ سازی کرد با اعمال و رفتارها و روش زندگی خود، انسان‌های تاریخ‌ساز که مکاتب الهی دارند. کمثل انبیا و اولیا الهی و مثل شهدا، مثل امام خمینی، مثل شهید سلیمانی اینها هستند که ما را راهنمایی می‌کنند و هر کجا که راه را گم کنیم اگر به آنها نگاه کنیم قطعا راه را به ما نشان خواهند داد.

فائزه فداکار درباره تاثیرگذاری شهید سلیمانی در تربیت نسل امروز گفت: درس‌های بسیاری که از ایشان گرفتیم، باعث می‌شود که نسل امروز او را الگو قرار دهند، به ویژه نقش معلمین، پدر و مادر، رسانه و کسانی که تریبون دارند بسیار مهم است در معرفی حاج قاسم و روش زندگی او به فرزندان‌شان باید این الگوها و اسوه‌های ما معرفی شوند و اگر همانطور که هستند با آن زیبایی و شیرینی وجودی معرفی شوند قطعا" فطرت هر انسانی قبول می‌کند که از او پیروی کند.

خبرنگار دانش‌آموز : زهراشرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار