۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش زمین با سند جعلی در طالقان

کرج (پانا)- با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز، فردی که با جعل سند اقدام به فروش ۴ قطعه زمین در یکی از مناطق شهرستان طالقان به قیمت ۵۰ میلیارد ریال کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش زمین با سند جعلی در طالقان

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی اجرای یک فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر فروش یک قطعه زمین با مدارک جعلی به قیمت ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان طالقان بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی که از کارکنان اخراجی یکی از تعاونی های مسکن شهرستان بوده با جعل سند ۴ قطعه زمین به متراژ ۴ هزار متر را به مالباخته به قیمت ۵۰ میلیارد ریال به فروش رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه این کلاهبردار شده و با دریافت نیابت قضایی به آنجا اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه جرمی بود، اما با مشاهده مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به فروش زمین با مدارک جعلی به مالباخته به قیمت ۵۰ میلیاردی اقرار کرد.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام معامله خانه و زمین از اصالت مدارک هویتی و مالکیت فروشنده مطمئن شده و از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کنند.

خبرنگار؛ امیر حسین بلکامه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار