هشت پروژه آب منطقه‌ای و کشاورزی در رضوانشهر گیلان به بهره‌برداری رسید

رشت ( پانا) - به‌مناسبت هفته دولت ۶ پروژه آب منطقه‌ای و ۲ طرح جهاد کشاورزی در رضوانشهر و به‌صورت متمرکز در روستاهای سنگده و حوریان بخش پره سر این شهرستان بهره‌برداری شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هشت پروژه آب منطقه‌ای و کشاورزی در رضوانشهر گیلان به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا، فرماندار رضوانشهر در آیین بهره برداری این پروژه ها ضمن قدردانی از همکاری و تعامل کشاورزان بخش پره سر در حوزه آب زارعی، گفت: حفر ، تجهیز و بهره برداری از چهار چاه عمیق کشاورزی از جمله طرح های بهره برداری شده است که آب حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان را تامین می کنند.

محمود قاسمی افزود: تعمیر، نگهداری، بازسازی و راه اندازی برخی دیگر از چاه های عمیق موجود و سامان دهی رودخانه ها و سردهنه سازی (۴۴ سردهنه خاکی) و لایروبی آنهابه طول ۱۷ کیلومتر کشاورزی از دیگر طرح های بهره برداری شده رضوانشهر است.

به گفته وی برای بهره برداری از این پروژه ها بیش از ۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

همچنین به مناسبت هفته دولت ۲ طرح کشاورزی در رضوانشهر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان و بخش پره سر، به صورت متمرکز در روستای حوریان دیناچال، مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

فرمانداری رضوانشهر، در آیین بهره برداری از این پروژه ها نیز با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات کشاورزی است، گفت: همه باید در جهت رونق بخش کشاورزی همکاری لازم را با کشاورزان داشته باشیم تا بتوانیم به افزایش سهم این بخش در اقتصاد و اشتغالزایی کمک کنیم.

قاسمی افزود: این پروژه ها در زمینه های مختلف شامل، احداث گلخانه(گیاهان داروئی آلووراء در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با اشتغالزائی پنج نفر و همچنین پروژه آب رسانی کم فشار است که در مجموع برای این طرح ها اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش به نام های مرکزی و پره سر و با بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت برنج، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار