از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش؛

راهبردهای زیرنظام برنامه درسی در چرخش‌های تحول‌آفرین ابلاغ شد

تهران (پانا) - از سوی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چرخش‌‌های تحول آفرین در زیرنظام برنامه درسی به سطوح مدیریتی و کارشناسی این سازمان ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
راهبردهای زیرنظام برنامه درسی در چرخش‌های تحول‌آفرین ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به منظور تجدید میثاق در مسیر فعالیت‌‌های تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی، راهبردهای چرخش‌‌های تحول آفرین در زیرنظام برنامه درسی ابلاغ شد.

حسن ملکی در این ابلاغ ضمن تقدیر از تلاش و همت همه سطوح علمی و کارشناسی این سازمان، تاکید کرد: باید از مهر وصمیمیت سازمانی صیانت و همدیگر را در سایه مودّت دینی دلگرم کنیم. با آرزوی سلامت و عزّت برای تک تک همکاران، چرخش‌‌های تحول‌آفرین در زیرنظام برنامه درسی تقدیم می‌شود تا یادآور میثاقی باشد که در راه تحول پذیرفته‌‌ایم. بدون شک این چرخش‌‌ها، زمانی مبارک و مقبول خواهند بود که با روح فطرت گرایی توحیدی پیوند بخورند و دانش آموزان را "متفکرّ متدیّن" پرورش دهند.

رییس سازمان پژوهش چرخش های زیر نظام برنامه درسی را در قالب راهبرد بدین شرح اعلام کرد:

حرکت سازمان:

از برنامه درسی "موضوع محور" به برنامه درسی "مبتنی بر ساحت‌‌های تربیت" برای کسب شایستگی‌‌ها

از برنامه ریزی درسی کاملا "متمرکز" به برنامه ‌ریزی درسی "متکی بر مشارکت موثر ارکان و عوامل سهیم در تربیت" در تمام سطوح

از برنامه درسی "تک وجهی" به برنامه درسی "چند وجهی" (ساختار مثلثی)

از برنامه درسی "نتیجه محور" به برنامه درسی "پیامد محور" (تحقق شایستگی‌‌ها در سطح محصول، سطح برونداد نظام و پیامد آن در سطح جامعه)

از یادگیری موضوعات به فرآیند دستیابی به اندیشه ورزی و درک معنا

از جداسازی برنامه های آموزشی و پرورشی به برنامه درسی یکپارچه

شایان ذکر است گروه‌های علمی در دفاتر برنامه ریزی و تالیف این سازمان مبنای حرکت تحولی را بر پایه اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت کشور همچون سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین بنا نهاده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار