«کتاب شناسی لاهیجان» روانه بازار کتاب شد

رشت (پانا) - «کتاب شناسی لاهیجان» نوشته محمود اصغری توسط انتشارات آوای غزل روانه بازار کتاب شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«کتاب شناسی لاهیجان»  روانه بازار کتاب شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، «کتاب شناسی لاهیجان» عنوان کتابی است 285 صفحه ای به قلم محمود اصغری که اخیرا توسط انتشارات آوای غزل در 500 نسخه منتشر شده است.

این کتاب با کتاب شناسی بیش از 1900 عنوان کتاب با 18 سرعنوان تدوین و تنظیم یافته است و برای غنای بیشتر آن از تعدادی مقاله و پایان نامه نیز بهره برده شده است.

این نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آوره است:«زادبوم» «لاهیجان» با دارا بودن شخصیتهای علمی و فرهنگی و هنری، مانند دکتر محمدعلی مجتهدی و دکتر ابوالحسن ضیا ظریفی و گیلان با وجود پیشکسوتان فرهیخته ای چون دکتر محمد معین و ابراهیم پورداوود، همیشه باید در مام میهن در کنار شخصیت‌های فرهنگی بلند آوازه ایران زمین مانند فردوسی، خیام، حافظ و سعدی در تاریخ و تمدن جهانی در کنار همه تمدنها درخششی چشمگیر داشته باشد.

این کتاب با پیش نوشتاری از شجاع الدین طایفه نویسنده اهل لاهیجان و ارژنگ صمدی استاد دانشگاه و کارشناس ارشد فرهنگ و زبانهای باستانی و همچنین یادداشتی از محمود منجمی آغاز شده و به معرفی منابع مختلف در زمینه موضوعاتی چون میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری لاهیجان می پردازد.

محمود اصغری که متولد شهرستان لاهیجان است بعد از تحصیل دوره ابتدایی در دبستان « رُشدیه» و دوره متوسط در دبیرستان«عبدالرزاق لاهیجی»، در سال ١٣۶٩ خورشیدی، دانشنامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی را با موفقیت دریافت کرد.

وی با پیشینه تدریس در آموزش و پرورش، هم اکنون در دانشگاه اشتغال به تدریس داشته و عضو انجمن آثار و مفاخر لاهیجان است. از جمله کتاب های این نویسنده می توان به کتاب های«جشن های باستانی ایران و توسعه گردشگری فرهنگی»، «احزاب سیاسی ایران؛ کامیابی ها و ناکامی ها»، «نگاهی به مردم شناسی لاهیجان»، سیمای مصدق در گستره تاریخ»، «پویشی در گیلان شناسی»، «احزاب و رویدادهای سیاسی ایران» و«میراث باستانی و تاریخی ایران و توسعه گردشگری» اشاره کرد.

وی با نگارش مقاله هایی در زمینه های ایران شناسی، گیلان شناسی و مردم شناسی با رسانه های نوشتاری همکاری داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار