درخشش 12 دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در جشنواره نوجوان خوارزمی

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از کسب رتبه‌های برتر توسط 12 دانش‌آموز این استان در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش 12 دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در جشنواره نوجوان خوارزمی

آیین اختتامیه مرحله کشوری هفتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

«بابک حشمت» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این خصوص اظهار کرد: امسال در جشنواره نوجوان خوارزمی تعداد 12 نفر از دانش آموزان استان آذربایجان غربی حائز رتبه های برتر کشوری شدند و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی گفت: «فاطمه حسن زاده» و «مطهره برجاس» از منطقه کشاورز در رشته پژوهش، «اسما نوری» از ناحیه یک ارومیه و «علی صابر» از شهرستان ماکو در رشته ادبیات فارسی، «آرین علوی» و «عرفان فضلعلی پور» از شهرستان میاندوآب در رشته محصولات سخت افزاری، «امیرمحمد سلیمانزاده» و «امیر محمد صفری پور» از شهرستان نقده در رشته فعالیتهای آزمایشگاهی، «رامونا نوروزی» و «هلیا شکوهی تبار» از ناحیه یک ارومیه در رشته زبان خارجی، «بهاره هاشم پور» و «ثمین زینالی» از شهرستان میاندوآب در رشته کسب و کار دانش آموزی موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند.

حشمت با بیان اینکه این جشنواره همه ساله در 4 مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود؛ افزود: امسال در استان آذربایجان غربی تعداد 162 هزار و 809 نفر از دانش آموزان متوسطه اول در این جشنواره شرکت کردند که نشان از تحقق 112 درصدی سهمیه تعیین شده برای استان دارد.

وی بیان کرد: ایجاد زمینه های لازم برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری، حمایت و هدایت مادی و معنوی دانش‌آموزان پژوهشگر و نوآور و کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه از اهداف این جشنواره است.

گفتنی است دبیرخانه کشوری این جشنواره در استان اصفهان مستقر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار