با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

آیین استانی سوگواره احلی من العسل در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش، آیین استانی سوگواره احلی من العسل در ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین استانی سوگواره احلی من العسل در ارومیه برگزار شد

صبح امروز، آیین سوگواره احلی من العسل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد.

حجت السلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم اظهار کرد: اقامه عزاداری برای امام حسین علیه السلام سنت نبوی است و اولین شخص عزادار وجود مقدس پیامبر اکرم است.

وی با بیان اینکه اهل بیت با برگزاری مراسمات عزاداری، اهداف قیام امام حسین علیه السلام را زنده نگه داشته اند؛ افزود: زندگی و قیام امام حسین علیه سرمشق و الگوی بشریت است. درس آزادگی و عزت مهمترین پیام قیام عاشوراست.

حجت السلام قریشی بیان کرد: انقلاب اسلامی از قیام امام حسین علیه السلام الهام گرفته است. مردم ایران اسلامی با علم به اینکه برای عزت باید هزینه پرداخت، به راه و رسم امام حسین علیه السلام در مقابله با ظلم تاسی کردند.

امام جمعه ارومیه گفت: حضرت قاسم شهادت در رکاب امام حسین علیه السلام را شیرین تر از عسل دانست و با ولایت پذیری ارادت خود را ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: نوجوان ما باید با الگو قرار دادن حضرت قاسم، حفظ دین و ارزش های الهی را در اولویت قرار دهند.

مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: آموزش و پرورش با اجرای برنامه هایی همچون احلی من العسل درصدد تبیین اهداف قیام امام حسین علیه السلام در بین نوجوانان است.

سخنرانی مذهبی، مدیحه سرایی دانش آموزان و سینه زنی از برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار