رئیس آموزش و پرورش منطقه جوادآباد:

آموزش و پرورش دو عنصر جدایی‌ناپذیر نظام تعلیم و تربیت هستند

جوادآباد(پانا)- رئیس آموزش و پرورش منطقه جوادآباد عنوان کرد در زیست‌بوم جدید، امروز ارزش نقش و جایگاه معلمانی که در خط مقدم تعلیم و تربیت، بار مسئولیتی سنگین‌تر را بر دوش کشیدند تا سنگر علم‌آموزی خالی نماند، بر کسی پوشیده نیست.

کد مطلب: ۱۲۰۹۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش دو  عنصر جدایی‌ناپذیر نظام تعلیم و تربیت هستند

شرایط کرونایی باعث تغییر در شیوه‌های آموزشی دانش‌آموزان و حضور همیشگی آنها در مدرسه شده است. تولد کرونا، زیست بوم جدیدی در راه آموزش به وجود آورد به‌گونه‌ای که شروع سال تحصیلی جدید به دغدغه‌ای بزرگ برای والدین، دانش آموزان و حتی معلمان و کادر اجرایی مدارس تبدیل شد. سردرگمی‌ها و نگرانی‌های موجود در میان والدین برای کنار آمدن با شرایط جدید تحصیلی، با بازگشایی غیرمنتظره مدارس به‌نوعی افزایش پیدا کرد.

عباس کیوانلو در رابطه با آموزش در زیست بوم جدید در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «ما به طور ناخواسته وارد این زیست‌بوم جدید شدیم و باید خودمان را با این شرایط وفق دهیم. قبل از کرونا هیچ کس در کشور ما در باورش نمی گنجید که روزی مدارس به تعطیلی کشیده شده و آموزش را به طور دیگری داشته باشیم ولی زمانی که این ویروس وارد کشور شد با همه گیری آن، ما مجبور به تعطیل کردن مدارس شدیم.»

او ادامه داد: «کرونا تهدیدهای زیادی داشت و در کنار آن یک سری فرصت‌هایی هم هست که باید از آن استفاده کنیم. مشکلات زیادی هم وجود دارد. اصل آموزش بر این است که رودررو باشد یعنی دبیر و دانش‌آموزان به صورت حضوری می‌توانند بهتر مطالب را بفهمند.»

او گفت: «اگر همان لحظه دانش‌آموز چیزی را متوجه نشود دوباره می‌پرسد. در کلاس حضوری پرسش و پاسخ می‌شود روش‌های مختلفی را آموزگار انجام می‌دهد. از وقتی این فضا در بستر مجازی انجام می‌گیرد، این خوبی‌ها کنار رفت و دانش‌آموزان آن طور که باید و شاید نتوانستند از همه اطلاعات بگیرند و متأسفانه یک افت تحصیلی زیادی را شاهد بودیم.»

کیوانلو در رابطه با دانش‌آموزان عشایری که در دوران کرونایی به این زیست‌بوم جدید کشیده‌ شده‌اند، تصریح کرد: «مدارس ما روستا محوری است و چند پایه. همه با هم مشترک هستند و متاسفأنه این آسیبی است که در مدارس روستایی وجود دارد. مدارس روستایی تعدادشان کم است و در شرایط کرونایی کلاس‌ها را به صورت حضوری داشتیم. آسیب‌هایش واقعا ما را اذیت می‌کرد.»

او ادامه داد: «امیدواریم که خیلی زودتر روند واکسیناسیون انجام بگیرد. برای دانش‌آموزان واکسن ساخته بشود و واقعاً دانش‌آموزان را به صورت حضوری در مدارس داشته باشیم و این آرزوی تمام دانش‌آموزان و کادر آموزش و پرورش است که کاش ما بخوابیم و بیدار شویم و وقتی چشم باز می‌کنیم تنها دنیای زیبا را ببینیم، آن هم بدون بیماری کرونا. می‌توان گفت کرونا وحشت انگیزترین خوابی است که تمام دنیا آن را می‌بینند.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار