وعده فرمانده نیروی زمینی ارتش به گیلانیان؛

ساخت بیمارستان صحرایی ۳۰۰ تختخوابی در لاکان رشت

رشت ( پانا) - فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی این نیرو برای ساخت یک سازه جدید درمانی با ظرفیت ۳۰۰ تخت در مدت یک هفته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت بیمارستان صحرایی ۳۰۰ تختخوابی در لاکان رشت

به گزارش روابط عمومی استاندادی گیلان؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری، امروز در بازدید از سایت آموزشی - درمانی لاکان رشت گفت: اقدام ارتش در این زمینه ضرب العجلی خواهد بود و همانطور که بیمارستان صحرایی ۶۰ تختخوابی ارتش در محل بیمارستان پورسینا در مدت پنج روز آماده شد، این سازه‌ جدید و پیشرفته نیز ظرف یک هفته در کنار سالن فعلی سایت لاکان احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌شود.

استاندارگیلان نیز از اعلام آمادگی دولت برای تامین اعتبارات مالی مربوط به تجهیز و توسعه زیر ساخت‌های این سازه جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گیلان جزو ۵ استان نخست کشور در بروز حوادث غیر مترقبه و طبیعی است، احداث این سازه‌ جدید و پیش ساخته می‌تواند کاربرد‌های مناسبی برای مقابله‌ی جدی با حوادث و بلایای احتمالی داشته باشد.

ارسلان زارع با اشاره به همه گیری شیوع بیماری کرونا در ۱۸ ماه گذشته، تصریح کرد: تجربه نشان داده که حجم درگیری این بیماری و مراجعه مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانی مرکز استان بیشتر از دیگر مناطق است و این مهم لزوم افزایش زیرساخت‌های لازم جهت پذیرش بیماران و مقابله با زنجیره‌ شیوع را ضروری می‌سازد.

ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه احداث سازه‌های جدید درمانی و بیمارستانی قدرت مانور کادر پزشکی و درمانی را برای مقابله با کرونا و نجات جان بیماران افزایش می‌دهد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از این اقدام فوری نیروی زمینی ارتش برای ساخت سازه جدید و پیش ساخته استقبال کرده و تلاش دارد از امکانات خود نیز برای تجهیز و توسعه امکانات درمانی و پزشکی این طرح نهایت بهره را بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار