بهره‌مندی 14 هزار مرزنشین سیستان و بلوچستانی از خدمات درمانی بیمارستان صحرایی

زاهدان (پانا) - فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد یک بیمارستان تخصصی سیار در منطقه صفر مرزی کشتگان سراوان برپا کرده‌اند که این بیمارستان تقریباً ۱۰ روز در این منطقه مستقر بود و در این مدت به ۱۴ هزار نفر خدمات درمانی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی 14 هزار مرزنشین سیستان و بلوچستانی از خدمات درمانی بیمارستان صحرایی

به گزارش روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در جریان سفر به سیستان و بلوچستان به تشریح اقدامات انجام شده توسط سپاه در منطقه سیستان پرداخت و گفت: با توجه به وضعیت منطقه تقریبا در سفر حدود یک ماه پیش به شمال سیستان و بلوچستان بعضی اقدامات به صورت اورژانسی انجام شد.

وی افزود: امروز براساس گزارشاتی که از قرارگاه و سپاه بدست آمد خیلی از تصمیم هایی که برای انجام اقدامات لازم در منطقه سیستان اتخاذ شده بود یا انجام شده و یا در حال اجراست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در آن سفر چند موضوع به عنوان مسائل اساسی و مشکل مهم منطقه مد نظر قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید به سرعت پیگیری و در یک فرصت کوتاه یک ماهه به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: بعضی روستاهای شهرستان هیرمند بویژه بخش قرقری مشکل مواد غذایی داشتند که قرارگاه قدس و سپاه سیستان وبلوچستان بسته های معیشتی را آماده و در منطقه توزیع کردند و این روند همچنان ادامه دارد.
سردار پاکپور بیان کرد: نکته دوم مشکل آب در بعضی از روستاهای منطقه قرقری بود که از تانکرهای آب سیار استفاده کردیم بطوریکه تانکرهای ۱۸ هزار، ۲۰ هزار و ۳۰ هزار لیتری در منطقه نصب و راه‌اندازی و آب مورد نیاز از سایر مناطق به آنجا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از روستاهای منطقه سیستان تعدادی از منازل تانکر برای ذخیره آب نداشتند که تانکر به آن روستاها حمل و در این قبیل منازل نصب شد و با تانکرهای سیار آب انتقال یافت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بعضی از مردم منطقه سیستان مشکلات درمانی داشتند که قول دادیم یک بیمارستان سیار تخصصی در این منطقه مستقر کنیم که بیمارستان تخصصی سیار در منطقه مستقر شد ولی به لحاظ پراکندگی زیاد روستاها، تیم‌های پزشکی متخصص تشکیل و به این روستاها اعزام شد.

سردار پاکپور افزود: در این بیمارستان سیار تخصصی از تمامی تخصص‌ها حضور داشتند و تیم‌هایی که به روستاها اعزام می‌شدند پایش منطقه را به طور کامل انجام دادند و بیمارانی که امکان درمانشان بود از سوی تیم های اعزامی درمان شدند اما بیمارانی که امکان درمانشان در محل وجود نداشت با هزینه سپاه به بیمارستان نبی اکرم زاهدان یا بیمارستان‌های دیگر انتقال می یافتند.

وی اظهار کرد: همچنین بعضی از خانه‌ها در منطقه سیستان نیازمند بازسازی و برخی نیازمند ساخت مجدد بودند که این کار شروع شده و هم‌اینک در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار