وزیر پیشنهادی دفاع مطرح کرد:

لزوم پایش تحولات فناورانه دفاعی در سطح جهان و رسیدن به فناوری‌های نوین

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت ما باید بتوانیم تحولات فناورانه دفاعی را در سطح جهان پایش کنیم و این پایش باید منجر به رسیدن به فناوری‌های نوین و در نهایت غافلگیری دشمنان قسم خورده نظام اسلامی شود.

کد مطلب: ۱۲۰۸۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم پایش تحولات فناورانه دفاعی در سطح جهان و رسیدن به فناوری‌های نوین

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آَشتیانی، وزیر دفاع پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان برنامه های خود بر مدیریت یکپارچه زنجیره های ارزش صنعت دفاعی به منظور هم افزایی ظرفیت ها و حذف موازی کاری های غیر ضرور در سطوح صنایع وزارت، نیروهای مسلح و ظرفیت های ملی، حسب تدابیر ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد.

وی افزود: رصد و پایش عملکرد محصولات در میادین عملیاتی مبتنی بر ملاقات محصول و حضور در رزمایش ها به منظور شناسایی و رفع عیوب محصولات و کشف ایده های نوآورانه در خلق سامانه های جدید، مورد توجه خواهد بود.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم تصریح کرد: توسعه همکاری های فناورانه در سطح بین الملل با راهبرد توسعه درون زا و برون نگر و کاهش زمان دستیابی به محصولات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرتیپ آَشتیانی اضافه کرد: ما باید بتوانیم تحولات فناورانه دفاعی را در سطح جهان پایش کنیم و این پایش باید منجر به رسیدن به فناوری ها نوین و در نهایت غافلگیری دشمنان قسم خورده نظام اسلامی شود.

وی ادامه داد: به کارگیری توانمندی کلیه نهادهای دانشی، تحقیقاتی و صنعتی کشور در زنجیره ارزش نوآوری دفاعی با مشارکت راهبردی و برقراری روابط بلند مدت و پایدار، از برنامه های وزارت دفاع خواهد بود.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم یادآور شد: تجمیع نیازهای بخش دفاعی و بخش غیر دفاعی و بازار صادراتی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این تجمیع نیازها باید به بومی سازی و افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت تمام شده منجر شود.

وی ادامه داد: توسعه زیر ساخت های آزمایشگاهی جهت تکمیل نیازمندی های آزمون تحقیقات و تولید از اولویت های مهم وزارت دفاع است.

سرتیپ آَشتیانی در پایان بر ارتقاء سطح بهره گیری از شبکه همکاران صنعتی و تحقیقاتی در حوزه های تحقیقات و تولید فناوری محصولات مواد و قطعات، تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار