برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب عاشورایی با نام «بی تابان بی نهایت» در شهرستان ایجرود

زنجان (پانا)- به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب عاشورایی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب عاشورایی با نام «بی تابان بی نهایت» در شهرستان ایجرود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، پیشکاری مدیر این اداره گفت: در این نمایشگاه 50 تابلو عکس مناسب‌ترین تصاویر عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و آئین‌های بومی و سنتی عزادارای حسینی در ماه محرم را در سطح استان با جلوه‌های نابی از عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) به تصویر کشیده شده است را در معرض دید عموم قرار داده است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از کتب با مضامین قیام عاشورا و کربلا و زندگی امام حسین(ع) نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
پیشکاری گفت: باید توجه ویژه‌ای به جنبه‌های احساسی و حماسی عاشورا داشت، چراکه هر موضوعی که بخواهد از آن در جهت اوج و شکوفایی هنر استفاد نمود در وقایع عاشورا وجود دارد.
این مقام مسئول ضمن تبیین اهداف پیام عاشورا اظهار کرد: بشریت می‌تواند با الگوگیری از قیام عاشورا در برابر مشکلات و انحرافات مقاومت کرده و با بهره‌گیری از پیام‌های عاشورا، بدعت‌ها و کج‌روی‌ها را خنثی کند.
وی تاکید کرد: بصیرت دینی با شناخت درست فرهنگ اسلامی و سیره معصومین(ع) سبب می‌شود که هیچ آفتی به عقاید و آداب و رسوم راه نیابد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: امام حسین(ع) به منظور حفظ و احیای اسلام با جهاد و شهادتی غم‌انگیز، صحنه‌ای درخشان و فراموش ناشدنی در تاریخ اسلام از خود به یادگار گذاشت و باید گفت در دل‌های مومنین حرارتی پنهانی نسبت به امام حسین(ع) وجود دارد که هرگز به سردی نمی‌گراید و خودجوش است.
پیشکاری هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا به ویژه در بین نسل جوان امروز، تحکیم پیوند میان این قشر و اعتلای مفهوم غنی عزاداری دانست.
گفتنی است کلیپ تدوین شده این نمایشگاه فرهنگی و هنری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تا پایان مرداد ماه سال جاری قابل مشاهده برای علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار