اجرای «پویش عهد اربعینی» و زیارت نیابتی حرم سیدالشهدا(ع)

قم (پانا)- پویش «عهد اربعینی» با قرائت دسته جمعی زیارت عاشورا و دعای عهد و زیارت های نیابتی خادمان حرم سیدالشهدا(ع) از طرف آحاد مختلف جامعه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای «پویش عهد اربعینی» و زیارت نیابتی حرم سیدالشهدا(ع)

حجت الاسلام «وحید علیان نژاد» مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی امروز در کنفرانس خبری اظهار داشت: همه ادیان و فرق دنیا به منجی اعتقاد دارند و تنها راه نجات مردم دنیا ظهور و حضور منجی است.

وی افزود: در این راستا شیعیان معتقدند دوبال برای پرواز وجود دارد که این دوبال شامل عاشورای سیدالشهدا(ع) و امید به ظهور منجی می شود که عدالت را روی زمین برپا کند.

علیان نژاد با تاکید براینکه همه دنیا به این مسئله رسیده اند که نجات بشریت در گرو ظهور منجی است، عنوان کرد: در کنار نیاز به ظهور منجی نیاز به اصلاح وجود خودمان به عنوان برپا کنندگان عدالت وجود دارد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی براینکه اگر فردی ۴۰ روز دعای عهد بخواند از یاوران حضرت مهدی (عج) خواهد بود، تصریح کرد: زیارت سیدالشهدا(عج) و دعای زیر قبه آن حضرت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

علیان نژاد با عنوان اینکه در روایات بر دعای دسته جمعی تاکید شده است، گفت: از روز عاشورای حسینی تا روز اربعین سیدالشهدا(ع) می توانیم مردم را به پویش قرائت دعای عهد به نیت ظهور حضرت حجت(عج) دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه در این پویش خانواده ها همراه با فرزندانشان شرکت می کنند، تصریح کرد: با خادمان حرم امام حسین (ع) نیز هماهنگ شده است که زیارت نیابتی از طرف شرکت کنندگان در این پویش انجام دهند و از طریق پیامک به آنان اطلاع داده می شود که زیارت نیابتی برایشان انجام شده است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی گفت: عکس شرکت کنندگان در این پویش در دست خادمان امام حسین (ع) برای آنان ارسال می شود و برای این اقدام از آیت الله مکارم شیرازی نیز استفتاء شده و از نظر ایشان بلامانع است و این مرجع عالیقدر نیز در پویش عهد اربعینی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: این پویش برای نخستین بار به همت دفتر آیت الله مکارم شیرازی به مدت زمان 40 روز زیارت عاشورا ودعای عهد توسط مردم انجام می شود و زیارت های نیابتی خادمان حرم سیدالشهدا(ع) از طرف آحاد مختلف جامعه از عاشورا تا اربعین حسینی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار