هیئت عزاداری نوجوانان کاشمر با رویکرد و برنامه های متفاوت تشکیل شد

کاشمر(پانا)- مسئول هیئت دانش آموزی قاسم ابن الحسن کانون لقمان گفت هیئت عزاداری نوجوانان کاشمر هیئتی مبتنی بر حلقه های صمیمی با موضوعی به روز و جذاب (با موضوع نبرد اراده ها) است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هیئت عزاداری نوجوانان کاشمر با رویکرد و برنامه های متفاوت تشکیل شد

حجت السلام والمسلمین محمد رضائیان مسئول هیئت دانش آموزی قاسم ابن الحسن کانون لقمان، شهرستان کاشمر در گفت و گو با پانا گفت: هیئت قاسم ابن الحسن از سال های گذشته تأسیس شده بود امّا امسال با همکاری هیئت انصارالمهدی عج(رهروان شهدا) شهرستان با توجه به دغدغه جمعی از طلاب مشغول در قم احیا و راه اندازی شد.

رضائیان افزود: هیئت دانش آموزی قاسم ابن الحسن صرفاً یک هیئت معمولی نیست بلکه هیئتی است مبتنی بر حلقه آموزشی با عنوان (نبرد اراده ها)،در این هیئت حدود 20 مربی استفاده می کنیم که از جوانان تحصیل کرده شهرستان، اعم از طلبه،دانشجو و معلم هستند.

وی ادامه داد: محتوای حلقه بصورت خلاقانه توسط مربیان تنظیم شده و دارای روش هایی چون ایجاد ابهام،سوال و از این قبیل فعالیت ها در آن دیده شده است، امّا زبان بیان این محتوا متناسب با سنین پایین تا دانشگاهی طوری تنظیم شده که قابلیت القاء محتوا برای سنین مختلف را دارا باشد.

وی گفت: هدف جمع ما از ایجاد حلقه های آموزشی،چند نکته است زمانی که دانش آموز در حلقه قرار می گیرد زمینه اجتماعی شدن دانش آموز فراهم می شود حتّی می تواند درون هیئت دوستان خوبی پیدا کند. نکته بعدی اینکه ما به مربیان پیشنهاد دادیم زمانی که دانش آموز به نزدیکی موضوع رسید او را تحسین کنند تا باعث بالا بردن اعتماد به نفس این دانش آموز شود.اجتماعی شدن،کشف استعداد، همراهی با جمع،کار فکری و تفکر کردن از دیگر مزیت های حلقه های صمیمی ما است.

مسئول هیئت دانش آموزی قاسم ابن الحسن کانون لقمان،شهرستان کاشمر در ادامه تشریح کرد: هدف والای هیئت قاسم ابن الحسن برای دانش آموزان علاوه بر ایجاد فضای اهل بیتی، این است که به بالا بردن سطح قدرت تفکّر دانش آموز نیز کمک می کند.

وی گفت: در پایان از همه مسئولین و نیروهای فرهنگی شهرستان که ما را در ایجاد و احیای هیئت نوجوانان کمک کردند،به خصوص مسئول محترم کانون لقمان شهرستان، سعید تاج محمدی و همه دوستان طلبه و مربیان عزیزمان تقدیر و تشکر می کنم.
هیئت نوجوانان تا روز عاشورا همه روزه از ساعت18پذیرای نوجوانان و دانش آموزان عزیز در محل کانون لقمان واقع در خیابان15 خرداد است.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار