طالبان تمام افغانستان جز کابل را در اختیار گرفت

تهران (پانا) - طالبان در ادامه پیش‌روی‌های خود شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار را به تصرف خود درآوردند و در یک قدمی تصرف پایتخت افغانستان قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طالبان تمام افغانستان جز کابل را در اختیار گرفت

به گزارش العالم، طالبان در ادامه پیش‌روی‌های خود، شهر بزرگ جلال‌آباد را واقع در شرق افغانستان که یکی از دو شهر بزرگ افغانستان محسوب می‌شد که کنترل آن به دست دولت این کشور بود، تحت تصرف خود درآورد. اکنون با سقوط جلال‌آباد تنها کابل در اختیار دولت اشرف غنی باقی مانده است.

افزایش حملات طالبان در افغانستان به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از این کشور صورت گرفت و پیشروی سریع نیروهای طالبان باعث شد تا واشنگتن در اوایل هفته اعزام مجدد حدود ۳۰۰۰ سرباز را اعلام کند، اما جو بایدن رئیس جمهور روز شنبه در بیانیه‌ای تعداد آن را به ۵۰۰۰ نفر افزایش داده است.

ساعت 10:30 صبح امروز گروه طالبان اعلام کرد که مراکز ولایت‌های بلخ، فاریاب، لغمان، کنر، پکتیکا و پکتیا، جلال آباد، دایکندی را تصرف کرده است. این ولایت‌ها در جریان حملات شب‌ و روز گذشته (شنبه، ۲۳ مرداد) سقوط کرده است.

همزمان منابع خبری افغان از تلاش "عبدالله عبدالله" رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و رهبران سیاسی این کشور برای ترغیب "محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری به استعفا و فراهم کردن زمینه تشکیل دولت موقت برای دستیابی به صلح خبر می‌دهند.

دو مقام آمریکایی هم امروز به رویترز خبر دادند که واشنگتن خروج دیپلمات‌های سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان را آغاز کرده است.

سی بی اس نیوز نیز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که سفارت آمریکا در ۳۶ ساعت آینده به طور کامل تخلیه خواهد شد و پرسنل آن به جز چند نیروی کلیدی از افغانستان خارج می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار