باغگلی: به عنوان نماینده معلمان در درون دولت با بخش‌های مختلف می‌جنگم

در بازنگری سند تحول و برنامه درس ملی باید به سمت اهداف پایه‌ای و ریشه‌ای برویم؛ دنبال ساز و کاری هستم که در نظام تعلیم و تربیت به مردم پاسخگو باشم/بنده با خصوصی سازی آموزش مخالف هستم

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد باید به عنوان نماینده معلمان در درون دولت با بخش‌های مختلف جنگید که امکاناتشان را پای کار تعلیم و تربیت بیاورند. معلمان در خط مقدم عملیات تعلیم و تربیت هستند و باید پشتیبانی لازم را برای اینکه بتوانند ماموریتشان را انجام دهند به کار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
باغگلی: به عنوان نماینده معلمان در درون دولت با بخش‌های مختلف می‌جنگم

حسین باغگلی در نشست مجازی بررسی اولویت‌های آموزش و پرورش دولت سیزدهم با مدیریت سجاد صدیقی پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت ضمن ابراز خرسندی از فعال بودن عزیزان فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت درباره عدالت آموزشی اظهار کرد: شاید یکی از پیچیده ترین موضوعات آموزش و پرورش خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان به لحاظ آماری در این وزارتخانه است. این را باید پیش فرض طبیعی بگیریم. اگر درباره وزارتخانه دیگری صحبت کنیم که سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان محدود بودند راحت تر می‌شد صحبت کرد.

وی با بیان اینکه پس اولین چیزی که ما را محدود می کند گستردگی و تنوع فرهنگی و اقتضائات بومی است افزود: نکته بعد این است که از منظر تربیتی ما قرار است بچه ها را برای زندگی و زیست مومنانه در دنیای معاصر آماده کنیم. این دنیای جدید آنقدر پیچیدگی پیدا کرده که خود این آمادگی پیدا کردن سخت شده است.

باغگلی بر وجود نیروی قوی و با انگیزه تاکید کرد و گفت: من به عنوان نماینده معلمان باید در درون دولت با بخش های مختلف بجنگم که امکاناتشان را پای کار تعلیم و تربیت بیاورند. معلمان در خط مقدم عملیات تعلیم و تربیت هستند و باید پشتیبانی لازم را برای اینکه بتوانند ماموریتشان را انجام بدهیم به کار گیریم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره کرد: بسته تبعیض مثبت برای معلمی که در زیست بوم سخت تری است در همین مسیر مطرح شده یعنی باید امکانات باکیفیت تری و راهکارهای جدید و خلاقانه ای پیدا کنیم. باید بودجه آموزش و پرورش منطقی و عادلانه هزینه شود و بودجه را به جای کار ستادی به سمت کارهای علمی و خلاقانه سوق دهیم.

وی درباره توزیع بودجه آموزش و پرورش گفت: درباره ۱۳۰ هزار میلیارد تومان حرف می زنیم که مساله این است آن را چطور هزینه می کنیم. نوع هزینه کرد ما و اختصاص بودجه ما در عرصه های مختلف چقدر است. اگر بازنگری در بخش های مختلف اداری در تخصیص هزینه انجام دهیم می توانیم به نوآوری اختصاص دهیم. ما نیازمند یک تجزیه و تحلیلی هستیم و بعد بگوییم امکان نقل و انتقال برای بردن بودجه به سمت عدالت هست.

باغگلی درباره کسری بودجه آموزش و پرورش تا پایان سال نیز اظهار کرد: این روزها با دوستان وزارتخانه جلسات مختلفی داریم و این اعداد و ارقام در حال رد و بدل شدن است اکنون اعداد آنقدر نگران کننده نیست که شما می فرمایید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من یک شعار دارم و آن این است سالهاست آموزش و پرورش ماموریت سنگین را با امکانات کم انجام می دهد. وقت آن رسیده است که ما بلند شویم و از دولت و دستگاه های فعال در جامعه بخواهیم برای ایجاد موقعیت مناسب برای تربیت نسل باید امکانات را سر کار بیاورند. ما باید مطالبه گر باشیم و من چنین سیاستی را به پیش می گیرم تا بتوانم آنها را پای کار بیاورم.

وی گفت: در بازنگری سند تحول و برنامه درس ملی باید به سمت اهداف پایه‌ای و ریشه‌ای برویم. دنبال ساز و کاری هستم که در نظام تعلیم و تربیت به مردم پاسخگو باشم.

باغگلی درباره خصوصی سازی در آموزش و پرورش گفت: رویکرد دولت حاضر بحث عدالت و بحث شفافیت است بنابراین ما در این موضوع با تعارض منافع برخورد می کنیم.

وی با تاکید بر کیفیت بخشی به مدارس دولتی گفت: مدرسه دولتی باید جایی باشد که والدین در حوزه کیفیت درخواست کنند. ما امروز ساز و کاری می خواهیم تا تیم مدارس به شکل فعالانه ای کار کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به قانون اساسی ما موظف هستیم خدمات را رایگان به فرزندان این سرزمین تا سن ۱۸ سالگی ارائه دهیم بنابراین بنده با خصوصی سازی آموزش مخالف هستم اما یک واقعیت بیرونی وجود دارد و آن فعالیت بخش غیردولتی است. ساز و کارهای مطلوب این است که بخش دولتی به شدت کیفیتش بالا برود.

باغگلی درباره سرانه دانش آموزان گفت: میزان هزینه سرانه در مدرسه دولتی به شکل معناداری پایین تر از مدارس غیردولتی است حتی شاید به برخی مدارس غیردولتی از منظر عددی در برابری هستیم لذا باید ساز و کار اجرایی برای بالا بردن کیفیت مدارس و ارزشیابی مدارس داشته باشیم تا سرانه هم اصلاح شود. بنده جلوی رشد خصوصی سازی و توسعه مدارس غیردولتی را خواهم گرفت و رقیب جدید آنها تمام مدارس دولتی خواهند بود همچنین اجرای طرح رتبه بندی نیز کمک بسیار زیادی به کیفیت بخشی مدارس دولتی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار