ضروریت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ محرم‌

تبریز(پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم الحرام امری ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ضروریت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ محرم‌

حجت‌الاسلام حسن شعبانی روز چهارشنبه در جمع طلاب و مبلغان دینی استان ضمن دعوت از تمامی مردم به ویژه عزاداران و سوگواران حسینی(ع) برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل ها از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی علاوه بر احترام به قانون و مقررات، از شیوع بیماری جلوگیری می کند و جای بهانه گیری برای رسانه های معاند ضد اسلام باقی نمی گذارد.

وی از پیش بینی و اجرای تعداد ۱۷ هزار ۴۵۹ جلسه تبلیغی در آذربایجان شرقی به مناسبت دهه اول محرم خبر داد و گفت: این جلسات تبلیغی و سخنرانی با مشارکت تشکل های مردم نهاد دینی، هیات های مذهبی، مبلغان دینی، مساجد روستایی و شهری و مراکز و مؤسسات قرآنی برگزار می شود.

شعبانی برگزاری تعداد ۱۰۰ جلسه و نشست هم اندیشی شورای هیات های مذهبی استان و شهرستان ها را از فعالیت های تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی دانست و اظهار کرد: در این نوع جلسات روی مباحثی مانند نحوه تمدید و صدور مجوز فعالیت، توجه بخشیدن مسئولین هیات ها و تکایا به محور قرار دادن موضوع ولایت، خانواده، عبرت های عاشورایی، امیدآفرینی و آسیب های اجتماعی و نیز بررسی نحوه برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی بحث و به گفتگو پرداخته می شود.

او با اشاره به سازماندهی، معرفی و اعزام تعداد یک هزار و ۳۴۳ مبلغ و مبلغه به مناطق و محافل مختلف مذهبی، از هماهنگی و هدایت تعداد ۹۲۲ نفر از ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی و کانون‌های جمعیتی به منظور پرداختن به راهکارهای تقویت و توسعه فرهنگ سرخ حسینی در سطح استان خبر داد.

شعبانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پس از اعلام نیاز شهرستان ها در سامانه سجام، مبلغین و مبلغات به مساجد، تکایا، حسینیه ها و جلسات خانگی معرفی شده اند که از این تعداد یک هزار و ۱۴۰ نفر شبکه تبلیغی بومی استان، ۱۴۰ نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، ۴۷ امام محله منتخب، ۱۶ امام پایگاه اجتماعی و ۱۰۲ نفر نیز روحانی مستقر روستایی هستند.

وی تشکیل جلسات اندیشه ورزی هیات های منتخب، گردهمایی مسئولین هیات ها، همایش روحانیون شاخص، جلسات هم اندیشی انجمن های اسلامی مساجد و نشست های کانون مداحان و انجمن شعرا را از دیگر برنامه های شهرستان های استان دانست و گفت: همه ی این جلسات با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شده و توسط ادارات تبلیغات اسلامی پیگیری و با مشارکت تشکل های مردمی به اجرا درآمدند.

شعبانی با بیان اینکه پس از تشکیل کارگروه ها و کمیته های نظارتی در تبلیغات اسلامی و ادارات تابعه بیش از ۲۰۰ گروه ارزیابی متشکل از شورای هیات ها، اعضای کانون مداحان، مسئولین هیات های منتخب و نیروهای مردمی بویژه جوانان وظیفه نظارت میدانی از برنامه های دهه اول از قبیل خدمات رسانی اجتماعی آنان، کیفیت برنامه ها و میزان رعایت پروتکل های بهداستی ستاد مبارزه با کرونا را رصد می کنند، خاطرنشان کرد: فضاسازی محیطی، سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها برای استقبال از محرم جزو دستورکارهای این کارگروه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار