رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

110میلیارد تومان خسارت وارد شده درسیل به بخش کشاورزی کلیبر

تبریز(پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در حادثه سیل اخیر در شهرستان کلیبر ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
110میلیارد تومان خسارت وارد شده درسیل به بخش کشاورزی کلیبر

اکبر فتحی در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کلیبر با اعلام میزان خسارت، دستور برآورد نهایی و پرداخت غرامت کشاورزان حادثه دیده از سیل کلیبر را داد و گفت: باغات، مزارع، پمپ‌های آب و چاه، قنات، تاسیسات آبیاری مدرن، لوله گذاری، لایروبی باغات و اراضی کشاورزی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، سیل بندها، پل‌های پیاده روی و ماشین آلات کشاورزی، دام‌های سبک و سنگین و تاسیسات مرتبط، تجهیزات زنبورداران و کندوها، استخر‌های کشاورزی، آبزیان و طیور و ماکیان در این سیل خسارت دیده اند که مجموع این خسارت‌ها تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است که حدود ۴۶ میلیارد تومان به بخش‌های خصوصی و املاک شخصی و ۶۴ میلیارد تومان به بخش‌های عمومی کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه سیلی که در ۱۷ مرداد ماه سال جاری در شهرستان کلیبر اتفاق افتاده باعث تلفات جانی و خسارت جدی به تاسیسات و امور زیربنایی و اراضی زراعی و باغی و احشام در روستا‌های سهریق، چایکندی، عربشاه، گوار، حوضه آبریز کلیبرچای مشتمل بر شهر کلیبر، خانه خسرو، کیارق و حوضه آبریز سیلین چای شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: سه تن از اهالی این منطقه که در این حادثه فوت شدند و طبق برآورد کارشناسان نقشه بردار دانشگاه تبریز دبی موجود در محل سیل دبی ۳۰۰ ساله بوده و خسارت زیادی به همراه داشته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خسارت‌ها به حوزه کشاورزی در دو بخش عمومی و خصوصی وارد شده است گفت: حدود ۵۵ روستا با ۳۰۱۵ نفر بهره بردار در این حادثه خسارت دیده اند که البته در برخی موارد بین بهره برداران اشتراک وجود دارد. که از مبلغ کل خسارت ۷۱۰۵ میلیارد به زیر بخش آب و خاک و مکانیزاسیون،۳۳۰۲ میلیارد به زیر بخش محصولات زراعی و باغی و ۴۰۳۷ میلیارد به زیر بخش تولیدات دامی مربوط می‌شود که این میزان خسارت برآورد‌های اولیه کارشناسان است و بزودی آمار دقیق خسارت پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با هماهنگی‌های لازم با سایر ادارات از جمله صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی برای حادثه دیدگان پرونده تعیین خسارت را سریع تشکیل دهند و به بانک معرفی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار