ورامین در رتبه پنجم جشنواره الگوهای برتر تدریس

ورامین(پانا) -معاون پرورشی آموزشگاه استعدادهای درخشان شهید ستاری ورامین موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ورامین در رتبه پنجم جشنواره الگوهای برتر تدریس

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، حامد شیرکوند، معاون پرورشی آموزشگاه استعدادهای درخشان شهید ستاری ورامین در هفتمین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی موفق به کسب رتبه پنجم شد.

حسین محمدزاده، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ورامین با اعلام این خبر، ضمن تبریک این موفقیت از زحمات او تقدیر کرد.

حامد شیرکوند در رابطه با این موفقیت اظهار کرد: هشت سال است که در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستم و ۵ سال سابقه تدریس درس تفکر و سبک زندگی را دارم.

او در جواب این سوال که انگیزه شما از شرکت در این جشنواره چه بوده است؛ گفت: بنده با وجود تمام مشکلاتی که در مسیر تدریس این درس در ایام بیماری کرونا و شرایط تدریس مجازی وجود داشت، تصمیم گرفتم به پشتوانه تجربیاتم در جشنواره‌های تدریس گذشته، در هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نیز شرکت کنم. چون معتقدم شرکت در جشنواره تدریس موجب ارتقاء تجارب حرفه‌ای من است.

شیرکوند افزود: درسی که برای جشنواره انتخاب کردم درس «دیو و کیک» از پایه هشتم بود با موضوع شناخت و ابزارهای آن. علت این انتخاب اهمیت بحث شناخت و چگونگی کاربرد ابزارهای آن بود، چون اگر دانش‌آموزان ابزارهای شناختی را که خداوند به عنوان سرمایه در اختیار شان قرار داده نشناسند و یا راه استفاده درست از آنها را ندانند، نمی‌توانند راه درست را در زندگی انتخاب کنند.

معاون پرورشی آموزشگاه شهید ستاری در مورد روش ارائه تدریس خود گفت: در تدریس این درس از ادوب کانکت و شاد استفاده کردم چون در ادوب کانکت امکان تدریس تعاملی، به خوبی قابل انجام بود. به این صورت که دانش‌آموزان فیلم "دیو و کیک" را در شاد مشاهده کردند و سوالاتی که در گروه‌های خودشان برایشان ارسال شده بود را مورد بحث و گفتگو قرار دادند و در کلاس اصلی در فضای ادوب کانکت نتیجه گفتگوهای خود را ارائه دادند. سپس سوالاتی که در ذهنشان ایجاد شده بود را نیز مطرح کردند که روحیه پرسشگری در آنها تقویت بشود و در ادامه در مورد آن سوالات بحث و گفتگو شد.

او پیرامون روش تدریس ارائه شده در جشنواره، اینگونه توضیح داد: من در تدریس این درس از روشهای بارش فکری، تدریس معکوس، پرسش و پاسخ و سخنرانی بهره گرفتم.

حامد شیرکوند تصریح کرد: پیشنهاد من به همکاران عزیزم این است که در جشنواره‌های تدریس شرکت کنند چرا که قطعاً موجب ارتقاء تجارب حرفه‌ای آنها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار