امام جمعه بهاباد:

رعایت تقوای رسانه‌ای مهمترین اصل حرفه خبرنگاری است

بهاباد (پانا) - امام جمعه بهاباد خبرنگاران را عامل بصیرت و معرفت افزایی در جامعه یادکرد و گفت لازمه رشد و توسعه فرهنگی مستلزم عزم جدی آنها در آگاهی‌رسانی به مردم است و مهمترین اصل حرفه خبرنگاری، رعایت تقوای رسانه‌ای است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رعایت تقوای رسانه‌ای مهمترین اصل حرفه خبرنگاری است

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد روزیکشنبه در مراسم تجلیل خبرنگاران شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد ، افزود : رسانه‌ها با حفظ تقوا و اخلاق در سایه همدلی و انسجام باید با همفکری در برنامه ریزی‌ها نسبت به افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت نظام مسوولیت تاریخی خود را انجام دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا، شهید آوینی و شهدای خبرنگار هشت سال دفاع مقدس، گفت: اگر خبرنگاران با پیروی از شهدا در عرصه خبری گام بردارند قطعا در مسیر آگاهی بخشی قویتر حرکت می کنند.

وی یادآور شد:خبرنگاران زبان گویای مردم و چشم بینای جامعه هستند،آنها نخبگانی هستند که حیثیت و شرف خود را در گرو اطلاع رسانی دقیق به جامعه قرار دادند و آن را با هیچ قیمتی معامله نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه روز خبرنگار، فرصتی ارزشمند و گرانبهاست، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند، افزود : .خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسوولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد اظهارکرد:خبرنگاران می‌توانند در توسعه شهرستان موثرباشند و ضمن همکاری با مسوولان و جلوگیری از شایعه سازی در انتشار اخبار مستند و توسعه مشارکت اجتماعی نقش مهم خود را ایفا کنند.

به گفته وی خبرنگاران با انتشار حقایق و واقعیت ها و نگاه تیزبینانه عرضه را بر سیاه نمایی تنگ کنند و محور وحدت آفرینی و امیدبخشی در جامعه باشند.

ابراهیمی بشکانی در ادامه با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید برای جوانان و نوجوانان بیشتر تبیین شود، اظهارکرد: یکی از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، ضرورت گفتمان‌سازی مفاهیمی است که می‌تواند به عنوان پیشران‌ انقلاب اسلامی عمل کنند.

وی بیان کرد: سخنان مقام معظم رهبری همواره در خصوص گام دوم انقلاب کاملا روشن است و نیاز به شرح و تفسیر ندارد و باید در راستای اجرای مطالبات رهبری عمل کنیم و در اجرای آن گام برداریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به اینکه کار خبرنگاری مهم و حساس است، تاکید کرد: بخش عمده ای از وظیفه آگاهی بخش به جامعه به عهده خبرنگاران است چرا که رویدادها و حوادث از طریق این قشر پرتلاش به جامعه منتقل می‌شود.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران شهرستان و فعالان فضای مجازی بهاباد تجلیل و از سوی ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج رسانه شهرستان بهاباد از خبرنگاران تجلیل شد .

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در شهر مزار شریف مرکز ولایت ( استان) بلخ در شمال افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان شهید شدند.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر خبری نبود تا اینکه پیکرهای آنها پیدا و در ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد مهم، هفدهم مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار