همزمان با روز خبرنگار صورت گرفت؛

همزمان با روز خبرنگار مزار شهدای بهاباد غبارروبی شد

بهاباد (پانا)- مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس بهاباد روزیکشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان غبارروبی شد .

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با روز خبرنگار مزار شهدای بهاباد غبارروبی شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا، و مرحوم علی اصغر گرانمایه بهابادی نخستین خبرنگار این شهرستان گفت: خبرنگاران با شجاعت مسایل مهم را پیگیری و به ثمر می‌رسانند که این خود می‌تواند ایجاد امید در جامعه کند،زیرا خبرنگاران افرادی صبور، ایثارگر و دارای پشتکار هستند.

سرهنگ سعید دهقان ده جمالی بر لزوم الگو برداری خبرنگاران از سیره شهدا تاکید کرد و افزود: شهدا هزینه دفاع از ارزش ها و آرمان ها را پرداخت کردند و خبرنگاران نیز همچون شهدا نباید واهمه ای از هزینه ها داشته باشند.

وی خبرنگاران را ذهن بیدار و چشم بینای جامعه در پیگیری مطالبات به حق مردمی دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم نظام‌ مردم سالاری، وظیفه‌ای خطیر در نظارت بر عملکرد مسوولان و انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند.

فرمانده سپاه بهاباد در ادامه با بیان اینکه یکی از خصوصیات شهدا حق طلبی، حق مداری و حق گو بودن، است، افزود: خبرنگار نیز باید اهل انصاف باشد و خبرنگار ارزشی کسی است که اهل انتقاد باشد ،اما اهل انتقام نیست.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در شهر مزار شریف مرکز ولایت ( استان) بلخ در شمال افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان شهید شدند.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر خبری نبود تا اینکه پیکرهای آنها پیدا و در ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد مهم، هفدهم مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار