بهترین خاطرات خبرنگاران پانا

رودهن(پانا)- دنیای خبرنگاری دنیای پر فراز و نشیب و دنیای ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی‌ها است، خبرنگار همچون رزمنده با سلاح قلم خود به نبرد و پیکار با دشمن ظلم و بی خبری می‌شتابد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بهترین خاطرات خبرنگاران  پانا

دنیای خبرنگاری، دنیای پر فراز و نشیب ها، دنیای ایثار و از خود گذشتگی‌ها و به دل به دریا زدن‌ها و دنیای نبرد با بی‌خبری‌ها است. خبرنگار همچون رزمنده با سلاح قلمش قدم به عرصه نبرد با غول جهل و ظلم و تهدیدها گذاشته تا با غلبه بر آن نوید پیروزی و پیام فرصت‌ها را به گوش همگان برساند. به پاس روز خبرنگار گوش به نظرات و خاطرات چند تن از خبرنگاران‌ پانا دادیم تا یک بار هم که شده خبر از احوال آنها دهیم‌.

سمیه نیک فکر رابط خبری پانا ناحیه یک ری، معلمی که در مسیر تعلیم و تربیت از طریق پانا با حرفه خبرنگاری آشنا شده و تعلیم خبرنگاران و آموزش حرفه خبرنگاری را به آنها اتفاقی فرخنده دانسته و از بهترین خاطراتش در پانا گفت:«وقتی وارد پانا شدم، معلم گرافیک و عکاسی بودم و وقتی با خبرنویسی آشنا شدم و به امر تعلیم در این عرصه مشغول شدم هر لحظه کنار بچه‌ها بودن و تعلیم حرفه و مهارتی که بتواند در کنار درس در آینده به انتخاب شغل به آنها کمک کند، بهترین خاطره و بهترین بخش از پانا برایم بود و همانطور که تعلیم و تعلم را در کلاس درس از اهداف اصلی آموزش می‌دانستم در پانا نیز در این امر مستثنی نبود.»

او در ادامه افزود:«اخبار، تاریخ انقضا دارد و به طور معمول به روز است و ماندگاری ندارد؛ اما آنچه برای ما ماندگار است در کنار دوستان و همکاران خبرنگار بودن است. نیک فکر برای دانش‌آموزان خبرنگار ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم در آینده دانش‌آموزانم، عکاسان و خبرنگاران حرفه‌ای شوند و بتوانند خبرهای مهم و برجسته جامعه را پوشش دهند.»

معصومه خوبانی خبرنگار پانا از دماوند،بهترین خاطره‌اش در یک روز بهاری شکل گرفته و اظهار کرد:«یک عصر خوب بهاری بود، که صدای دلینگ دلینگ گوشی‌ام را شنیدم، گوشی را که برداشتم متوجه شدم به یک برنامه کشوری در پانا دعوت شدم، بعد از راضی کردن پدر و مادرم قرار شد که به عنوان یکی از خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران به این برنامه بروم.»

او ادامه داد:«صبح روز بعد من به همراه پدرم منتظر ماشین اداره شدیم که قرار بود ما را به تهران ببرد، اول ماشین را نشناختیم و او نیز ما را نشناخت و هر دو همچنان منتظر بودیم تا اینکه با راننده تماس گرفتیم و دیدم که راننده همان فردی است که اینجا منتظر بوده و هر دو نفر ما فقط کمی زمان از دست دادیم، سوار ماشین شدیم و به تهران رفتیم، بعد از اینکه به ساختمان آموزش و پرورش رسیدیم وارد اتاق جلسات شدیم، میکروفون‌هایی مشکی و جالب با چند صندلی. بعد از احوال پرسی نشستیم و کم کم به جمع ما اضافه شدند، جمع ما ۵ الی ۶ نفری می‌شد و سخنرانی بقیه استان‌ها از طریق یک صفحه نمایش هوشمند روی پرده نشان داده می‌شد، بعد از سخنرانی برخی از استان‌ها، نوبت سخنرانی استان ما شد، کمی استرس داستم اما نفس عمیقی کشیدم و سعی کردم برنامه را خوب پیش ببرم و شروع به سخنرانی کردم، از آنجایی که من اصلا به سخنرانی کتابی علاقه‌ای ندارم کاملا عامیانه صحبت کردم و خدا رو شکر سخنرانی همانطور که می‌خواستم شد.»

سحر شیخی خبرنگار پانا ملارد بهترین خاطره خود را این گونه بیان کرد:«مهرماه سال ۱۳۹۹ به من پیشنهاد همکاری در پانا از طرف مسئول سازمان دانش‌آموزی ملارد داده شد و مردد بودم که قبول کنم یا نه. بالاخره قبول کردم و تلفنی و مجازی، خانم مختاری آموزش کار با کارتابل را به من یاد دادند. اولین خبر من مصاحبه با یک فرهنگی در مورد شبکه شاد بود و وقتی خانم مختاری لینک خبر را برایم فرستادند، برایم لذت‌ بخش بود. خوشحالم که رابط پانا هستم و از این طریق گاهی حرفهای جامعه و اطرافیانم را می‌نویسم و از اخبار آموزش و پرورش هم مطلع می‌شوم.»

سبحان زاهدی خبرنگار پانا رودهن نیز از پیوستن به این خبرگزاری ابراز خرسندی کرد و گفت:«پانا سکوی پرش دانش‌آموزان به مراحل بالاتر خبر گزاری است و بهترین خاطر من از پانا پیوستن من به این جمع بزرگ است.»

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار