فرماندار اسلامشهر:

ضرورت توجه به امر مهم تخصص در شوراهای اسلامی شهر و روستا

اسلامشهر(پانا) - آئین تحلیف منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان‌های اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد‌مستوفی و تکریم از اعضای دوره پنجم شوراها با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان اسلامشهر در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به امر مهم تخصص در شوراهای اسلامی شهر و روستا

در این مراسم مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: مردم به عنوان وارثان اصلی این نظام و انقلاب هستند و می‌بایست به آنها خدمت کرد. هر نهادی که برخاسته از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، افراد آن باید شیفته خدمت بوده و تشنه قدرت نباشند.

او ضمن تقدیر از اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا و آرزوی موفقیت برای منتخبین دوره ششم شوراها افزود: وقتی ما کلمه جمهوریت و مردم سالاری را به کار می‌بریم باید بدانیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ مسئولیت و منصبی دائمی نیست و امام راحل فرمودند، اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است.

مرسلپور بیان کرد: مسئولیت‌های انتخابی و انتصابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دائمی نخواهد بود و محل زر و زور و محل کسب قدرت نیست، مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان تکلیفی است که خداوند متعال، روح شهدا، امام راحل و رهبری بر آن نظارت دارند.

او ادامه داد: منتخبین شوراها بدانید، افراد حقیقی و حقوقی، حزب، جناح و گروه هیچ کدام در پیروزی شما نقش نداشتند، در سرنوشتی که خداوند برای شما قرار داده است، مردم به شما رأی دادند، مردمی که به عنوان خلیفه الله در زمین قرار دادند. منتخبین شوراهای ششم بدانید کار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: خدمات ما اگر مبنای الهی نداشته باشد و بر اساس پیمان و عهد با مردم قرار نگیرد، انحرافات زیادی را ما خواهیم داشت و از این انحرافات خسارت‌های زیادی و غیرقابل جبرانی می‌بینیم.

او تأکید کرد: در انتخابات و انتصابات خود به کلام امام راحل توجه داشته باشید و به مشکلات مردم و حل آن فکر کنید و در اصول قانون اساسی و آیات قرآن آمده است که "امر هم شورا بینهم" و قانون اساسی ما بر اساس آیات قرآن صحبت می‌کند.

او عنوان کرد: مردم، کارگزاران و همگان از مجموعه منتخبین شوراهای ششم شهر و روستا چند انتظار دارند، وظایف مجتبین شورا در قوانین و آیین‌نامه‌ها آمده است، افراط و تفریط باعث مشکلات در جامعه می‌شود و در بعضی از موارد هم یک گناه نابخشودنی است، وظایف چارچوب و جایگاه مشخص دارند.

مرسلپور تصریح کرد: ما بین مردم نباید تفکیک قائل شویم و مردم را به بخش‌های مختلف تقسیم کنیم،بدانیم در دامن زدن به مسائل جناحی و گروهی نه تنها جامعه از آن منتفع نمی‌شود، بلکه زیان دنیا و آخرت را برای ما دارد.

او اظهارکرد: در شوراها به تخصص بسیار توجه شود وقتی ما یک نفر را به عنوان شهردار تعیین می‌کنیم و خود در حوزه مسائل شهری هیچ گونه تخصصی نداریم، چگونه می‌توانیم اظهار نظر کنیم.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: به منتخبین شوراهای ششم شهر و روستا توصیه می‌کنم به امر مهم صیانت حقوق عمومی که بخشی از آن در شورا ها اعمال می‌شود، توجه کنید و به پیشنهاداتی که به صحن شورا می‌آید با مقررات دقیقاً تطبیق دهید و سپس اجرا کنید.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار