رتبه یک کنکور تجربی ۱۴۰۰ :

اجازه ندادم فشارهایی که از سوی مشکلات جامعه وجود دارد، در من تاثیر بلند مدت بگذارد

تبریز(پانا) - نیما ابوالحسنی ضمن تشریح عوامل موفقیت خود گفت اجازه ندادم فشارهایی که از سوی مشکلات جامعه وجود دارد، در من تاثیر بلند مدت بگذارد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اجازه ندادم فشارهایی که از سوی مشکلات جامعه وجود دارد، در من تاثیر بلند مدت بگذارد

نیما ابوالحسنی، رتبه یک کنکور تجربی 1400 دانش آموز یکی از مدارس ناحیه 4 تبریز، در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: وقتی نتایج را مشاهده کردم، باورم نمی‌شد رتبه یک شده باشم و دقایقی شوکه شده بودم؛ سپس کم کم حس خوشحالی و هیجان وجودم را در برگرفت و قطعا آن روز، بهترین تجربه من در طول زندگی‌ام بود.

وی افزود: احساسی که در ساعات اولیه اعلام نتایج داشتم با حس و حال اکنون من تفاوت پیدا کرده است؛ گویی فقط یک حس و حال خوشحالی عادی می‌باشد. دلیل این حس نیز، گذشتن یک روز از روز اعلام نتایج و تبدیل شدن تماسها و تبریک‌ها به بخشی از زندگی‌ام است.

ابوالحسنی در مورد نگرش خود به کنکور بیان کرد: رتبه یک شدن از نظر من کاری غیر ممکن و دشوار بود و اینگونه فکر می‌کردم که کسانی که رتبه یک می‌آورند، خیلی خاص و باهوش می‌باشند؛ اما با رخ دادن این اتفاق، بتی که از رتبه یک شدن برای خودم ساخته بودم، در هم شکسته و یقین دارم برای بقیه نیز خواهد شکست.

وی با بیان اینکه درس‌ها باید طبقه بندی شوند، گفت: از نظر من، دانش‌آموزان و کنکوری‌ها باید برای دروس ریاضی، فیزیک و قسمت مسائل شیمی، تست های مختلف با تیپ های مختلف کار کنند؛ به عبارتی، کسی که از دو منبع برای تست زدن استفاده می‌کند بهتر از فردی می‌باشد که از یک منبع تست می‌زند و هرچقدر منبع خوب زیاد باشد، پیشرفت زیادی خواهند کرد.

رتبه یک کنکور تجربی امسال، ادامه داد: نتیجه این حرف برای درس هایی مثل دینی و زیست صادق نیست. من در درس هایی مانند دینی و زمین شناسی که بیشتر حالت حفظی دارند، نقطه به نقطه‌ی کتاب درسی و حتی بخش های نامهم آنها را حفظ می‌کردم؛ بنابراین باید برای آوردن درصد بالا در اینگونه کتاب ها، واو به واو کتاب ها را حفظ کنید. در درس عربی و زبان هم، ابتدا باید با کلمات آشنایی پیدا کرده و سپس قواعد را یاد بگیرند.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: در عربی بلد بودن قواعد برای ترجمه ضروری می‌باشد؛ چرا که در کنکور در درس عربی ده تا سوال اول عربی به فارسی بوده و قواعد در بیشتر سوالات عربی مهم است. برای نمونه ممکن است معنای کلمات را در بعضی سوالات ندانیم اما با توجه به آشنایی به نکات ترجمه بتوانیم آن را حل کنیم. در کنکور زبان هم، چهار تا سوال گرامر وجود داشته و تاکید زیاد در این درس بر روی آشنایی با لغت های جدید می‌باشد.

وی با اشاره به نحوه مطالعه ادبیات اظهار داشت: در درس ادبیات مهمترین نکته این است که هر چقدر بیت بیشتری بخوانی، مغزت بازتر شده و با دیدگاه شاعرهای مختلف آشنا خواهی شد. مثلا در ادبیات سبک های مختلف داریم که هرکدام مفهوم خودشان را دارند و هر چقدر با آنها آشنا شوی و بیت های بیشتری را مطالعه کنی، تست های بیشتری را حل خواهی کرد. درس ادبیات نیز، یک قسمت تدریجی دارد و پیشرفتتان را ضعیف احساس می‌کنید؛ مثلا سال اول مطالعه، احساس می‌کنی که تفاوت چندانی با قبل نداری اما بعد سه سال می‌بینی که پیشرفت زیادی کرده‌ای. پس زمان پیشرفت ادبیات تدریجی است.

نیما ابوالحسنی در پایان گفت: یکی از عوامل مهم موفقیت من در این مسیر، این بوده که اجازه ندادم فشارهایی که از سوی مشکلات جامعه وجود دارد، در من تاثیر بلند مدت بگذارد. همچنین بعضی‌ها با حرف‌هایشان مانند تقلب کردنم در آزمونها باعث ناراحتی من می‌شدند. اما نگذاشتم تاثیر این حرفها و تهمت ها در نحوه درس خواندنم تغییری ایجاد کند و به هم سن و سالانم این توصیه را دارم که ناامید نشوید و قوی و پرقدرت ادامه دهید.

ابوالحسنی ضمن توصیه هایی به پشت کنکوری ها گفت: توصیه ی من به پشت کنکوری های امسال این است که احساساتی عمل نکنند و بعد از هر شکستی ناامید نشوند تا بر درس ها تسلط کامل داشته باشند و همچنان به تدریج با تست های آموزشی و درسنامه های متنوع کاملا با برنامه باشند و هیجانی عمل نکنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار