انجمن روزنامه‌نگاران زن، خواهان رسیدگی مجلس به مشکلات بنیادین شد

تهران (پانا) - انجمن روزنامه نگاران زن ایران، با دعوت از مجلس شورای اسلامی برای تامل و آینده‌نگری بیشتر درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، در بیانیه‌ای از مجلس خواست به مشکلات بنیادین شهروندان رسیدگی کند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
انجمن روزنامه‌نگاران زن، خواهان رسیدگی مجلس به مشکلات بنیادین شد

انجمن روزنامه نگاران زن ایران در واکنش به بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس یازدهم در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحولات سال‌های اخیر در جهت گسترش فضای مجازی و زدودن مرزهای زمانی و مکانی، فصل جدیدی را در زندگی بشریت رقم زده است، فضایی که همچون تمامی پدیده‌های انسانی، آبستن برداشت‌ها، تفسیرها و نوآوری‌ها است.

این بیانیه افزود: فضای مجازی و پلتفرم‌های متعدد آن در زندگی تمامی انسان‌های قرن بیست و یکم سنجاق شده و ایرانیان نیز از این امر مستثنی نبوده و نیستند. بسیارند جوانانی که با نبوغ و ایده‌های نوآورانه خود، کسب و کارهای خود را در پلتفرم‌های متعدد دنبال می‌کنند.

انجمن روزنامه نگاران زن ایران ادامه داد: حال مجلس انقلابی در شرایط کم‌نظیر تورمِ حاکم بر کشور و تحریم های متعدد، با طرح صیانت از فضای مجازی و پیشنهاد در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک اجتماعی، فرهنگی و قضایی قبل از هر اقدام جدی باید پاسخگوی سوالات زیر باشد:

۱- آیا مجلس طرحی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی پس از تعطیلی دارد؟

۲- پلتفرم‌های جایگزین ملی کدام است و آیا می‌تواند پاسخگوی نیازهای کسب و کار کاربران باشد؟

۳- به گواهی تاریخ فیلتر و مسدود کردن فضاهای مجازی پیامدی جز افزایش بی‌اعتمادی و دامن زدن به رونق کاسبان فیلترینگ نداشته و حتی مسوولان رده‌بالا از پلتفرم‌های فیلتر شده بهره می‌گیرند؛ آیا در این شرایط ادله منطقی مجلس برای طرح مذکور چیست؟

۴- آیا مجلس به عواقب و آبستن شدن بحران‌ها و منازعات احتمالی داخلی به درستی اندیشیده است؟

۵- برای جبران بی اعتمادی سخت و دیر التیام میان شهروندان به واسطه طرحی که حقوق اساسی آنان را پایمال می‌کند، چه چاره ای اندیشیده است؟

۶- چهره و پرستیژ بین المللی ایران چگونه ترسیم خواهد شد؟ آیا سال‌ها در قعر جداول رنکینگ‌های بین‌المللی بودن کفایت نمی‌کند؟

۷- آیا اولویت کار مجلس انقلابی در شرایط کنونی جامعه، تنها محدود کردن جریان آزاد ارتباطات و اطلاعات است؟ یا ارایه طرح‌هایی برای مشکلات اساسی چون کرونا، بیکاری، مشکلات زیست محیطی و ...

انجمن روزنامه نگاران زن ایران در ادامه یادآور شد: از این‌ رو این انجمن ضمن دعوت از مجلس به تامل و آینده نگری بیشتر در ارتباط با طرح مذکور، اعتراض خود را نسبت به طرح اعلام می‌دارد و از مجلس خواهان رسیدگی به مشکلات بنیادین شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار