اصلاحات کم‌هزینه‌ترین مسیر برای حل مشکلات است

تهران (پانا) - رییس فراکسیون امید مجلس دهم، جان، سلامت و معیشت مردم و برخورداری‌ آنها از زندگی آبرومندانه را فکری اصلاح‌طلبانه‌ توصیف کرد و اصلاحات را عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی واقع بینانه برای عبور کشور از مشکلات و مصائب دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اصلاحات کم‌هزینه‌ترین مسیر برای حل مشکلات است

محمدرضا عارف صبح جمعه در کنگره انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران گفت: انتخابات مهم شوراهای شهر و روستا را پیش رو داریم و این اهمیت برگزاری چنین نشست‌ها و همایش های حزبی را دو چندان می‌کند. لازم می دانم از تلاش‌های انجمن روزنامه نگاران زن در جهت تقویت و انسجام جریان اصلاحات در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ تشکر کنم. تلاش‌هایی که امروز ادامه دارد و حتی در شرایط کرونایی کنگره برگزار می‌کند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به گرفتاری‌های ناشی از کرونا و ضرورت واکسیناسیون هرچه سریع‌تر اقشار جامعه، خاطرنشان کرد: لازم است همه دست‌اندکاران این امر با هم برای رفع این مشکل با هم همکاری و مساعدت کنند.

عارف یادآور شد: علت اصلی حضور در این کنگره اهمیتی است که تشکل‌های بانوان برای من دارد و این را در راستای راهبرد جریان اصلاحات برای نقش آفرینی زنان در همه زمینه‌ها به‌ویژه مدیریت سطح بالا در کشور می‌دانم. بر این باورم سهم زنان در همه امور و بخش‌های کشور باید متناسب با ظرفیت آنها باشد.

وی با بیان اینکه راهبرد جریان اصلاحات برای حضور زنان در عرصه مدیریتی و تقنینی در دهه ۹۰ دست‌کم ۳۰ درصدی بود، اضافه کرد: بارها هم اعلام کردیم این کف، برای شروع روندی است که کشور از ظرفیت بانوان برای توسعه و پیشرفت استفاده کند.

رییس فر اکسیون امید مجلس دهم، گفت: روزنامه نگار و همچنین زن بودن با نگاهی به تاریخ معاصر با حق‌خواهی و آزادی‌خواهی ایرانی عجین شده است، از این رو رسالت انجمن روزنامه‌نگاران زن نیز در همین مسیر بوده است و وظیفه مهم و سنگینی را در این مسیر به عهده دارید.

عارف، اصلاحات را عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی واقع بینانه برای عبور کشور از مشکلات و مصائب دانست و بیان کرد: اصلاحات مانع رسوبات ذهنی، ناکارآمدی‌ها، خیال‌اندیشی‌ها، توهم‌ها و تندروی‌ها می‌شود. اصلاحات یعنی فهم درست از مختصات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح ملی و جهانی. امروز اصلاح‌طلبی به معنی تمهید و طراحی مقدماتی برای تامین منافع و مصالح ملی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

وی، اصلاح‌طلبی را تلاش برای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب با محوریت منافع ملی عنوان کرد و یادآور شد: از این روز نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود داریم و سیاست‌های کنونی در خیلی از بخش‌ها را به صواب و صلاح کشور نمی‌دانیم. از طرفی نسخه‌ای خیالی، فرصت‌طلبانه بی محتوا و بیراهه‌های براندازی‌خواهانه را برای اصلاحات مهلک می‌دانیم.

رییس بنیاد ایرانیان اظهار کرد: افراطی‌گری‌ها از سویی و ناکارآمدی‌ها و مفاسد از سوی دیگر، محصول دو رویکرد ضداصلاح‌طلبی‌ است. اصلاح‌ طلبی هرگز اپوزیسیون نظام نیست، چنانچه‌ مدافع سیاست‌های ضد منافع ملی هم نیست. اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیماتی که منافع ایران و ایرانی‌ها در آن لحاظ شود و جان، سلامت و معیشت مردم و برخورداری‌ آنها از زندگی آبرومندانه یک فکر اصلاح‌طلبانه‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار