نوید مظفری در گفت‌‌وگو با پانا

اشتباه کمیته داوران فدراسیون فوتبال باعث شد تمام هجمه‌ها به سمت داورها برود

در فصل آینده لیگ برتر ایران هم نمی‌توان از VAR استفاده کرد/ قهرمان نشدن در لیگ برتر یا سقوط به دسته پایین‌تر تنها نتیجه اشتباه داور نیست

تهران (پانا) - پیشکسوت داوری فوتبال ایران معتقد است عامل اصلی زیاد شدن هجمه‌ها روی داورهای لیگ برتر در هفته‌های پایانی این رقابت‌ها اشتباهات کمیته داوران در سال‌های اخبر بوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اشتباه کمیته داوران فدراسیون فوتبال باعث شد تمام هجمه‌ها به سمت داورها برود

لیگ برتر فوتبال ایران به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده است. در فاصله سه هفته مانده به پایان جام بیستم، رقابت سختی در بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی و سپس بدست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و در انتهای جدول هم کورس جذاب و نفس‌گیری برای فرار از ته جدول در جریان است، دوئل‌هایی سخت که 3 امتیاز آنها برای تمام تیم‌ها مهم خواهد بود و کوچکترین جابجایی در امتیازها جدول را دچار تغییر و تحول می‌کند. حساسیت‌هایی بالا که نقش داورها را پررنگ‌تر از قبل کرده و آنها نیاز به تمرکز بیشتری دارند اما در هفته‌های اخیر شاهد موجی گسترده بر علیه داورهای لیگ برتر بودیم. پیش از این اعتراض کادر فنی به داورها سابقه داشت اما در هفته‌های اخیر کار به جایی رسید که برخی باشگاه‌های ناکام رسما درخواست تغییر داور بازی را می‌دادند، روندی که می‌تواند استرس را روی تیم داوری بیشتر از قبل کند.

نوید مظفری در گفت‌وگو با پانا، درباره هجمه‌های که علیه داوران در چند هفته پایانی لیگ برتر به وجود آمده است، گفت: « طبیعتا الان هر اشتباهی که از سوی داوران پیش می‌آید خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما باید به این نکته توجه کنیم که قهرمانی در لیگ برتر یا سقوط به لیگ دسته پایین‌تر نتیجه تلاش و یا اشتباه مربی، بازیکن و داور است و این موضوع تنها به داور ارتباط ندارد. مجموعه این عوامل دست به دست هم می‌دهند که وضعیت یک تیم در هفته‌های پایانی مشخص شود. »

وی ادامه داد: « البته متاسفانه مدیریت اشتباه کمیته داوران در چند ساله اخیر باعث شده که همه نگاه‌ها و هجمه‌ها به سمت داوری ختم شود. در صورتی که اصلا این طور نیست. داوری که در سطح ملی یک کشور قضاوت می‌کند نباید به حواشی‌ها اصلا توجه کند و هجمه‌هایی که علیه او به راه می‌افتد نباید خللی در کارش ایجاد کند. اما متاسفانه در سال‌های اخیر عملکرد داوران و همچنین سپردن قضاوت برخی دیدارها به برخی داوران، خیلی سلیقه‌ای انجام شده است. »

پیشکسوت داوری ایران خاطرنشان کرد: « گاهی اوقات حتی شاهد آن بودیم که حتی برخی داوران به اشتباه در لیگ برتر قضاوت کردند و باید کار را از لیگ دسته پایبن‌تر شروع می‌کردند، این مسائل باعث شده تصمیماتی که آنها در جریان یک بازی می‌گرفتند، هجمه باشگاه‌ها و مربیان را هم به دنبال داشته باشد ‌و متاسفانه روی عملکرد آنها هم تاثیرگذار بوده است. »

نوید مظفری در مورد تصمیم فدراسیون فوتبال برای ورود سیستم کمک داور ویدئویی و در پاسخ به این سوال که آیا اگر این سیستم به فوتبال ایران راه پیدا کند، هجمه‌ها علیه داوری کاهش پیدا می‌کند یا خیر، عنوان کرد: « فدراسیون فوتبال اگر از همین حالا برای ورود سیستم VIR به فوتبال ایران کار را شروع کند، در بهترین حالت باید ۹ ماه کلاس آموزشی برای داوران برگزار کند. ضمن اینکه سیستم VIR به زیرساخت‌ها و output-inputهای شرکت‌های دارای لیسانس نیاز دارد که به سیستم صدا و سیما هم بخورد. بنابراین با این شرایط من فکر نمی‌کنم برای فصل بعد بتوان از VIR استفاده کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار