مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

برای مقابله با تهدیدهای نوپدید روانی اجتماعی بایدآفات تعلیم و تربیت را شناخت

در حوزه مراقبت های روانی، بیش از درمان به پیشگیری نیازمندیم

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شناخت آفات تعلیم و تربیت را از سوی متولیان آموزش و پرورش؛ تنها راه مقابله با تهدیدهای روانی نوپدید در شرایط کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۱۹۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برای مقابله با تهدیدهای نوپدید روانی اجتماعی بایدآفات تعلیم و تربیت را شناخت

جلسه کمیته استانی مدیریت فوریت های روانی اجتماعی و نماد با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی؛ سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران، عزیزاله بابلی بهمئی؛ رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران، مصطفی پالیزدار؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 و موسوی مدیر کلینیک توحید در کلینیک توحید برگزار شد.

با پیش بینی و پیشگیری دقیق باید آسیب‌های نوپدید را کاهش داد

در این نشست فولادوند با تاکید بر اهمیت اقدامات حوزه فوریت های روانی- اجتماعی گفت: «ما در حوزه مراقبت های روانی، بیش از درمان به پیشگیری نیازمندیم.»

وی افزود:«اکنون ۱۶ ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم، بیماری که زیست بوم جدیدی رقم زده و تکالیف و وظایفی را که سالیان زیاد به آن عادت کرده بودیم دستخوش تغییر و متناسب با زیست بود جدید وظایفی را برایمان تعریف کرد. با توجه به اینکه در این شرایط، آسیب های جدیدی برای جامعه دانش آموزی ایجاد شده است، باید برای پیشگیری از آن آسیب ها، روش های پیشگیری دقیق و موثری اتخاذ کنیم شاید بتوانیم بسیاری از آسیب های نوپدید زیست بوم جدید را کاهش دهیم.»

فولادوند خاطرنشان کرد:«باید توجه داشت که بی شک آسیب های فاصله گرفتن دانش آموزان از مدرسه جدید است و کارشناسان ما باید تلاش کنند این آسیب ها را تحلیل کنند. فلسفه وجودی کمیته آسیب ها ایجاب می کند که ما هم روش هایمان را متناسب با شرایط پیش آمده تغییر دهیم. پیش از این دانش آموزان در مدرسه رصد می شدند و حالا پل ارتباطی ما با آن ها فقط فضای مجازی است. فضایی که تا قبل از کرونا به عنوان آسیب به آن نگاه می کردیم و ابزار وحشتی در مسیر تربیتی دانش آموزان تلقی می شد؛ اکنون مهم ترین ابزار مورد استفاده در آموزش و پرورش است.»

مدیرکل آموزش و پرورش تهران ضمن اشاره به ارزشمندی و کارآمدی شبکه شاد افزود: «آموزش و پرورش برای ایمن سازی فضای مخرب مجازی برای دانش آموزان، اقدام به ایجاد شبکه آموزشی مجازی شاد کرد که یک انقلاب بزرگ دیجیتالی بود که از سوی وزارت آموزش و پرورش اتفاق افتاد و با وجود تمام انتقاداتی که به آن شد؛ در حال گذر از دوران طفولیت خود به نوجوانی است و با تمام محدودیت ها و کاستی ها در این زمینه بسیار موفق بوده است و با استفاده از این تکنولوژی توانستیم دوباره با جامعه هدفمان که در دوران کرونا از آن فاصله گرفتیم ارتباط برقرار کنیم.»

وی همچنین گفت: «ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش باید آفات تعلیم و تربیت را بشناسیم تا در مقابله با تهدیدهای نوپدید تصمیمات جدید اتخاذ کنیم. همچنین می بایست یک بازنگری در شرح وظایف کارگروه فوریت های روانی اجتماعی داشته باشیم و در زیست بوم جدید همچون گذشته ایفای نقش کرده و کارمان را تضمین کنیم.»

متولیان آموزش و پرورش؛ باغبانان سرمایه‌های آینده این کشور هستند

فولادوند خاطرنشان کرد:«ما باغبانان سرمایه‌های آینده این کشور یعنی نیروی انسانی هستیم و باغبانی موفق است که آفات را به موقع تشخیص دهد و توسط متخصصین آن را درمان کند، چرا که درخت خشک هیچ وقت به چرخه حیات بازنمی گردد. وی همچنین استفاده از تجربیات کشورهای دیگر را در زمینه های مورد نظر موثر برشمرد.»

وی در پایان با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم مدارس در دوران کرونا و با تاکید بر عدم ابتلای دانش آموزان به کرونا تاکید کرد: «با مجوز ستاد کرونا که متولی حفاظت سلامت جامعه است امتحانات برگزار و تمام شد و کار آموزش و پرورش تحسین برانگیز بود. برای اینکه پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده بود. بنابراین نباید فراموش کنیم کسی برنده است و کیفیت آموزش خودش را تضمین می کند، که پیش بینی درستی از آسیب های آینده داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار