آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز برگزار شد

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مدارس ماندگار مصوبه 725 شورای عالی آموزش و پرورش است و به مدارسی اطلاق می‌شود که سابقه نیم قرن درخشان علمی، فرهنگی، هنری را داشته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز برگزار شد

فرهاد اسماعیلی در آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز گفت: فارس با پیشینه 130 سال آموزش جدید و مدرن و قرن ها آموزش مکتبی و حوزوی متاسفانه از ثبت مدارس ماندگار بی بهره مانده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با همت و تلاش دوستان و همکاران وزارت و اداره کل 5 مدرسه فارس در شورای عالی آموزش و پرورش به طور همزمان به عنوان مدارس ماندگار ثبت شد که این مساله یک رکورد و دستاورد بی نظیر است.
اسماعیلی گفت: این مدارس به صورت خاص و هیات امنایی اداره خواهند شد و استاندار، فرماندار، مدیرکل و اشخاص مهم فرهنگی شهر به عنوان اعضای هیات امنا در این مدارس فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هویت برای افراد جامعه، ایمان و امنیت و سلامت به بار می آورد گفت: مساله حفظ و تحکیم هویت در مدارس ماندگار بسیار حایز اهمیت است و از اهداف اصلی راه اندازی این مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر فرزندان این سرزمین بدانند ریشه و هویت اصلی آنان به کجا باز می‌گردد قطعا بسیاری از اتفاقات ناگوار از جمله مهاجرت نخبگان در این کشور اتفاق نمی افتد.
اسماعیلی گفت: هویت ابعاد متفاوتی دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ نظام مقدس تعلیم و تربیت باید میراث و داشته‌هایمان را تقویت کنیم و در راستای اعتلای آن بکوشیم.
در پایان از تندیس مدارس ماندگار هنرستان‌های آیت‌اله طالقانی، هنرستان صنعتی نمازی، هنرستان شهید جوانمردی، دبیرستان‌های نمازی و شهید بهشتی عشایری رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار