۸ میلیون کودک زیر ۶ سال کشور، مخاطب برنامه های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک هستند

مشهد(پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت ۸ میلیون کودک زیر ۶ سال کشور مخاطب فعالیت ها و برنامه های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۸ میلیون کودک زیر ۶ سال کشور، مخاطب برنامه های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک  هستند

علیرضا حاجیان زاده در نشست هم اندیشی با هدف تولید محتوا برای دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی که با حضور جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش و حوزه علمیه در مرکز تخصصی معراج وابسته به حوزه علمیه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، گفت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه ویژه به تعلیم و تربیت کودکان در سال گذشته، شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود پیدا کرد و بعد از بررسی های کارشناسی، آموزش و پرورش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را تشکیل داد که مخاطب آن کودکان زیر ۶ سال است.
وی ادامه داد: ما الان در مرحله راه اندازی این سازمان هستیم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، این موضوع در اولویت کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، جمعیت کودکان زیر ۶ سال ۸ میلیون نفر هستند.
وی ادامه داد: سیاست این است که بیشتر این دانش آموزان مخصوصا سه سال اول در کانون خانواده تربیت شوند، سیاستی که برای این سازمان طراحی شده این است که بخشی از کارش متوجه مهد کودک ها و مراکز آموزشی پیش دبستانی باشد که از لحاظ جمعیتی حدود ۱۵ درصد کودکان را شامل می شود.
حاجیان زاده گفت: ۸۵ درصد کودکان در کانون خانواده هستند که در اینجا بحث خانواده، آموزش های آنها،کالاها، بازی ها و روش هایی که باید در اختیار خانواده قرار بگیرد، بسیار جدی مورد توجه ما است.
وی گفت: ما در چند فاز و عرصه کار را تعریف کردیم، یک عرصه مراکز آموزشی و مهد کودک ها هستند که باید استاندارد شوند، البته ممکن است متفاوت باشند، عرصه دیگر فعالیت، تربیت مربیانی است که می خواهند در این مراکز فعالیت داشته باشند و کار انجام دهند.
وی ادامه داد: خانواده ها عرصه سوم فعالیت این سازمان هستند، که باید برای آنها آموزش‌های داشته باشیم و سیستم‌های مشاوره‌ای، روش ها، تولید محتوا و کالا های کوکانه برای استفاده در نظر بگیریم. با فعالیت در این عرصه ها باید بتوانیم ۸ میلیون جمعیت کودک کشور را پوشش دهیم.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: در بحث تولید محتوا، باید روش ارائه هم مورد توجه باشد، باید بتوانیم برای گروه های مختلف سنی و اقلیم ها و فرهنگ های مختلف تولیداتی داشته باشیم.

وی گفت: ۷ کمیته تشکیل دادیم که یکی از کمیته ها، کمیته تولید محتوا است، در این کمیته شاخص ها، استانداردها و برنامه درسی، طراحی می شود، اما الزاما تولید در اینجا نیست، تولید را به تمام ظرفیت های کشور می سپاریم که اینجا یکی از همان ظرفیت ها است و می‌تواند کشوری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار